Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار نورخدا قاسمی در "نشست تخصصی سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر"  با بیان اینکه استراتژی بومی عامل فتح خرمشهر و پیروزی دفاع مقدس شد، گفت: این استراتژی نشأت گرفته از فرهنگ دینی و اسلامی بود.

وی افزود: دشمن به تصور اینکه در مدت چند روز به تهران می رسند جنگ تحمیلی را علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد ولی رزمندگان ما با برآورد بومی ایرانی صدامی را که خیال پیروزی داشت با شکست سنگین روبه رو کردند و این استراتژی انقلابی و دینی سبب جذب نیروهای مردمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قاسمی عملیات های مهم دفاع مقدس را عامل مهم شکست های پی در پی صدام دانست و افزود: عملیات بیت المقدس آغاز پیروزی رزمندگان سلام در این جنگ تحمیلی بود چراکه صدام توسط امت حزب الله و حضرت امام(ره) به گوشه رینگ برده شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس یکی از دلایل طرح صلح توسط دشمن را پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس دانست و گفت: صدام بعد از این عملیات رو به شکست بود و حامیان این مرده متحرک برای نجات او موضوع صلح را مطرح کردند.

سردار پاسدار قاسمی با بیان اینکه هفته اول جنگ هم موضوع صلح مطرح شد، افزود: زمانی آنها در هفته اول جنگ از ایران خواستند، اعلام آتش بس کند که متجاوزان در سرزمین ایران و زن و مرد را کشته بودند؛ در آن زمان حضرت امام(ره) با سه شرط معرفی محاکمه متجاوز، تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت آسیب های وارده به کشور را برای صلح مطرح کردند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس در سال دوم جنگ اتفاق افتاده گفت: عراق تا آن زمان بیش از 13 هزار کیلومتر از خاک کشور را اشغال کرده بود و تا عملیات فتح خرمشهر ما بیش از 8 هزار کیلومتر را آزاد کرده بودیم و حدود 2500 کیلومتر را عراق به دلیل اتخاذ تاکتیک جدید عقب نشینی کرد و 2500 کیلومتر هنوز در دست دشمن بود که در این شرایط موضوع صلح مطرح شد و هدف هم احیاء توان رزمی دشمن بود.

 وی با بیان اینکه امروز هم دشمن توان جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد، بیان کرد: دشمن امروز در یک جنگ اقتصادی نابرابر علیه ملت ایران وارد شده است.

سردار پاسدار قاسمی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف در تمامی برهه‌های زمانی به دنبال اهداف و کسب منافع خود هستند، گفت: دشمنان یک روز با جنگ سخت به دنبال اهداف خود بودند، یک روز با جنگ فرهنگی و امروز هم با تمام توان وارد جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شده‌اند.

وی ادامه داد:  امروز هم از جنس همان بهانه هایی که در آن زمان می گرفتند را تکرار می کنند؛ سلاح اتمی را بهانه ای قرار داده اند تا با اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی  بر ما خواسته های خود را تحمیل کنند؛ ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و این موضوع را چندین بار مقام معظم رهبری اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی آغاز کننده هیچ جنگی نیست ولی در زمان تجاوز از خود دفاع می کند، گفت: ما وزارت جنگ نداریم ولی وزارت دفاع داریم و در مقابل هر تجاوزی با قاطعیت برخورد می کنیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس توان دشمن در برابر گفتمان انقلاب اسلامی را ضعیف و ناتوان دانست و افزود: محاسبات دشمن در جنگ این بود که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته و در دوران طفولیت است؛ ولی در عمل با شکست مواجه شد زیرا علیرغم اینکه ساختارهای مدنی جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود ولی قدرت معنوی رزمندگان باعث پیروزی در دفاع مقدس شد.

سردار پاسدار قاسمی با تأکید بر اینکه اگر امروز هم استراتژی ما براساس ارزش های دینی باشد به طور قطع در برابر دشمنان پیروز می شویم، گفت: دفاع سراسر تکنیک براساس روش اسلامی و با منش انقلاب اسلامی ما در این مقطع حساس پیروز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و سیره آن باید امروز در جنگ اقتصادی باید به کارگیری شود، افزود: اقتصاد بومی که متأثر از فرهنگ غنی ما است باید در برابر اهداف دشمن به کارگیری شود؛ یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند راهگشای این شرایط باشد صرفه جویی در همه امور است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به وحدت و انجسام ملت ایران بیان داشت: در حوادث اخیر عده ای بدون اینکه چشم‌داشتی به دولت و نهادهای حاکمیتی داشته باشند در میدان حاضر شدند و کشور را از بحران  سیل نجات دادند.

سردار پاسدار قاسمی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه های دشمنان ساختار دفاعی کشور را تقویت کنیم، تصریح کرد: توسل به اسلام و اتکا به ارزش های دینی می تواند زنده کننده و احیا کننده اقتصاد کشور از بحران های موجود باشد.

 انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه جان، آبرو و زندگی می‌دهد تا کشور در عزت بماند و جانانه از حریم ولایت و اسلام دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: دشمن باید بداند کسانی که بخواهند به کشور آسیب وارد کنند با واکنش نیروهای مسلح که آماده جانفشانی هستند، مواجه خواهند شد چون آنها در این مسیر آبروی خود را هم هدیه می‌کنند.

 وی به نقش تاثیرگذار سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه زائیده انقلاب، قرآن و اسلام بوده و برای حراست از کیان کشور یک مکتب الهی است.

او با بیان اینکه حفاظت از مکتب اسلام بر عهده سپاه پاسداران است، اضافه کرد: ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی جزو وظایف سپاه است؛ بصیرت انقلابی به معنای شناخت دشمن است و به این موضوع باید توجه داشت.

 بیگدلی با اشاره به هفته عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی، نمی‌تواند جدا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران، گفت: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وظایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و ماموریت خود برسد.

بیگدلی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان در سال گذشته  اشاره کرد گفت: برگزاری ۲۰ هزار جلسه بصیرتی، برگزاری ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی به صورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در این جلسات، بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقه‌های صالحین در استان با حضور ۸۰ هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • پیام فرمانده ارتش؛ پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش