Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:59:27 GMT

امیر کویت نسبت به افزایش تنش ها در منطقه هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۸۵۲

امیر کویت نسبت به افزایش تنش ها در منطقه هشدار داد

تهران – ایرنا – شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت سه شنبه شب نسبت به افزایش تنش ها در منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، امیر کویت که در محل وزارت خارجه این کشور برای دیپلمات ها صحبت می کرد، گفت: ما در شرایط بسیار حساس و خطرناک زندگی می کنیم و همه ما می دانیم که تنش ها به سرعت درحال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دیپلماسی کویت بر اهمیت و توجه به صلح و تعمیق همکاری میان کشورها و ملت های جهان برای ایجاد منافع مشترک به دور از دخالت در امور دیگران و حفظ حسن همجواری و پایبندی به قوانین و اصول بین المللی متمرکز است.
شیخ صباح احمد جابر الصباح ابراز امیدواری کرد که آرامش به منطقه بازگردد و خرد و تعقل در مواجهه و تعامل با حوادث پیرامونی حاکم شود.
پیش تر نیز «خالد جارالله» معاون وزیر امور خارجه کویت گفته بود: شرایط متشنج منطقه ای، نگران کننده است و این امر ایجاب می کند که بسیار مراقب باشیم و احتیاط کنیم.
اظهارات مقام های کویتی پس از آن صورت می گیرد که در دو هفته گذشته آمریکا پس از افزایش فشارها و تحریم ها علیه ایران، در اقدامی تنش زا و با ادعای ممانعت از صادرات نفت ایران، ناو جنگی «آبراهام لینکن» را راهی خلیج فارس کرد و بمب افکن های «بی 52» را به پایگاه های هوایی مستقر در منطقه اعزام و قایق های نظامی خود را در آب های خلیج فارس مستقر کرد.
در واکنش به اقدامات تنش زای آمریکا، مقام های عالی کشورمان بویژه «محمدجواد ظریف» بارها اعلام کرده اند که این واشنگتن است که به صورت غیرضروری تنش ها را در منطقه افزایش داده و ایران به دنبال تنش نیست اما همیشه برای دفاع از خود آمادگی دارد.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امير كويت آمريكا خليج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت