Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما همگی باید برای ترویج فارسی اصیل انقلاب اسلامی بسیج شوند و این مسئله نکته اصلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به نکات رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب و ابراز نگرانی ایشان نسبت به زبان فارسی گفت: زبان انقلاب اسلامی و انقلابیون در جهان فارسی است که نباید از این مسئله غافل باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین کلیه دستگاه ها و رسانه های گروهی ازجمله صدا و سیما همگی باید برای ترویج فارسی اصیل انقلاب اسلامی بسیج شوند و این مسئله نکته اصلی است که رهبر معظم انقلاب تکیه شان بر آن است؛ چرا که اگر زبان فارسی آلوده به الفاظ خارجی و غیره شود وضعیت خوبی را نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلایه رهبری از صدا و سیما و همچنین شعرهایی که زبان فارسی را لگد ما می کنند به جاست، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب هم به صدا و سیما و هم به بعضی از ترانه ها و خواننده هایی که الفاظ بسیار زیبا فارسی را آلوده می کنند  و با الفاظی را با یکدیگر ترکیب و تلفیق می کنند اعتراض داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک کاشانی تأکید کرد: بنابراین رسالت مجلس، کمیسیون فرهنگی، دولت و مراکزی که مبلغ زبان این است که زبان فارسی را ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه خارجی ها نسبت به فارسی و یادگیری آن احترامشان بیشتر از برخی از مسئولین داخلی کشور است، ابراز کرد: در فضای مجازی شاهد هستیم که تمامی الفاظ خارجی هستند در صورتی که باید کلمه فارسی استفاده شود و این مسئله مهمی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:بر سر در مغازه ها و فروشگاه ها از الفاظ خارجی استفاده شده که همه این موارد باید اصلاح شود و قانون نیز در این زمینه داریم که باید اجرا را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504