Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@13:17:20 GMT

ادعای تکراری آمریکا درباره سلاح شیمیایی سوریه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۵۶۱

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت خارجه آمریکا با استناد به سخنان گروه های تروریستی ادعا کرد؛ دولت سوریه احتمالاً 3 روز پیش از گاز کلر استفاده کرده است.  گروه های تروریستی و رسانه های نزدیک به آنها مدعی شده اند، این سلاح ها در شهرک کبانی در حومه لاذقیه استفاده شده، ادعایی که دولت و ارتش سوریه آن را توطئه جدید خوانده اند و آن را به شدت رد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق با سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی همکاری کرده و سوریه عاری از سلاح شیمیایی است.  اخیراً نیز یک کارشناس در سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ساختگی بودن نتایج تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعایی به دومای سوریه در سال 2018 اذعان کرد.  ایان هندرسون گفته است آزمایش‌ های انجام شده در دو محل وقوع حملات، و تجزیه و تحلیل آن حاکی است سیلندرهای شیمیایی روی زمین جاسازی شده و از هوا شلیک نشده بودند که همین مسأله ادعای حمله شیمیایی دولت سوریه را رد می‌کند.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آمریکا سلاح شیمیایی سوریه حمله گاز کلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح