Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب بذر های نابودی ثر «اف.ویلیام انگدال» با ترجمه« قاسم دلیری»پشت پرده ثبت انحصاری موجودات زنده برای به دست گرفتن کنترل جهانی تولید غذا را برای خواننده به تصویر می کشد.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان، در بخشی از پیشگفتار مترجم در معرفی این اثر می خوانیم: «عرصه محصولات «دستکاری‌شده ژنتیکی» که در زبان فارسی برایشان از معادل «تراریخته» استفاده می‌شود موضوعی مناقشه‌برانگیز است که در سال‌های اخیر در کشورمان و در سراسر جهان توجه گسترده‌ای به آن‌ها نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان زیادی سعی کرده اند با انجام دادن آزمایش های علمی منصفانه به شناخت و معرفی جنبه های مختلف آن نظیر میزان محصول میزان کود مورد نیاز انسان ها ، محیط زیست و حیوانات بپردازند، محققانی که خود را آماج حملات حامیان محصولات تراریخته قرار دادهو اعتبار و جایگاه علمی خود را به خطر انداخته اند. بر حسب تصادف ، حامیان محصولات تراریخته عمدتا همان کسانی اند که از تجارت در این عرصه سود های فراوانی دست یافته اند....»

این کتاب خواننده را با مراحل، پیدایش، رواج و خطرات مواد غذایی دستکاری‌شده ژنتیکی آشنا می‌کند و از سیاست‌های پنهان پرده برمی‌دارد. همچنین این کتاب گسترش و تکثیر تراریخته‌ها را ردیابی می‌کنند که اغلب از طریق سرکوب سیاسی، فشار دولتی، کلاهبرداری، دروغ و حتی قتل صورت گرفته است.

انگدال خواننده را به درون دالان‌های قدرت، به پشت پرده آزمایشگاه‌های علمی، به پشت درهای بسته در اتاق جلسات شرکت‌ها می‌برد.

نگارنده جهانی از دسیسه‌های سیاسی، فساد و سرکوب دولتی منفعت‌طلبانه را برملا می‌کند که در آن از دستکاری ژنتیکی و ثبت انحصاری موجودات زنده برای به دست گرفتن کنترل جهانی تولید غذا استفاده می‌شود.

بعد از خواندن این کتاب تصمیم‌گیری برای انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی سالم با خودتان است.

کتاب بذر های نابودی اثر «اف.ویلیام انگدال»  با ترجمه« قاسم دلیری»  با موضوع تکنولوژی زیستی گیاهی- گیاهان تراریخته به همت نشر ققنوس  در 384 صفحه چاپ و روانه بازار نشر شده است.  

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها روزه اولی ها دختران روزه اولی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مجلس کانون های مساجد جنوب کرمان جشن روزه اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات