Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:01:44 GMT

190 بیمار خراسان جنوبی در انتظار پیوند عضو هستند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۳۵۶

190 بیمار خراسان جنوبی در انتظار پیوند عضو هستند

بیرجند - ایرنا - رئیس مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی گفت: 190 بیمار استان در انتظار پیوند عضو هستند که از این تعداد 80 درصد مربوط به پیوند کلیه، هشت درصد کبد، پنج درصد قلب و مابقی سایر پیوندها است.

هادی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 80 بیمار در استان برای دریافت پیوند کلیه آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پارسال اعضای هشت بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند اهدا شد عنوان کرد: اهدای عضو می تواند توسط فرد زنده دچار مرگ مغزی، فرد زنده یا متوفی به بیماران اهدا شود.
رئیس مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی اظهار داشت: به عنوان مثال استخوان، تاندون، قرنیه، دریچه قلب و از این قبیل تا 48 ساعت پس از مرگ فرد قابل پیوند هستند.
وی بیماران مرگ مغزی را مهمترین گروه برای پیوند اعضا دانست و یادآور شد: هر بیمار مرگ مغزی زیر 45 سال می ‌تواند با اهدای اعضای خود از جمله 2 کلیه، کبد، قلب و مفاصل جان هشت انسان دیگر را نجات دهد.
دهقانی گفت: تاکنون بیش از هشت هزار نفر در خراسان جنوبی فرم اهدای عضو تکمیل کرده اند البته اهدای عضو فردی که دچار مرگ مغزی شده است نیاز به رضایت اولیای دم دارد.
وی افزود: افرادی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی https://ehda.center/ ثبت نام و کارت ویژه اهدای عضو دریافت کنند و متقاضیان زمانی ثبت نام نهایی خواهند داشت که کد رهگیری دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین پیوند قرنیه، کلیه، روده، قلب و کبد به ترتیب در سال های 1314، 1347، 1371، 1372 و 1372 در کشور انجام شده است.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پیوند اعضا بیماران خاص مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد

ایسنا/یزد با ایثار یک هموطن، ششمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله که به علت ‌خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، این مسئول عنوان کرد: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران