Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:21:00 GMT

نگهداری ۱۶ هزار کودک بهزیستی در خانواده های جایگزین

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۲۳۷۰

نگهداری ۱۶ هزار کودک بهزیستی در خانواده های جایگزین

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا در مراسم جشن گلریزان که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما تعداد نیروهای انسانی در شیر خوارگاه ها است که امیدواریم با رایزنی که با سازمان امور استخدامی صورت گرفته است بتوانیم افراد متخصص و مرتبط برای نگهداری از کودکان و شیر خواران را جذب کنیم تا استاندارهای لازم در خصوص نگهداری فرزندان در این مراکز ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: در دستورالعمل‌ها به بحث کنترل بیماری‌های واگیر پیش از پیش توجه ویژه شود.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان را افزایش و رشد فرزند خواندگی دانست و افزود: بزودی سامانه ملی فرزندخواندگی که در حال حاضر در استان تهران به صورت پایلوت انجام می‌شود در سطح کشور راه اندازی شود چراکه یکی از سیاست‌های ما، حضور فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست به جای حضور در مراکز در خانواده‌ها به صورت امین موقت و دائمی است تا فرزندان در شرایط روحی، روانی، معنوی و سلامت جسمی خوبی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر فرزندان تحت پوشش سازمان هستند بیان داشت: از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز شبه خانواده و ۱۶ هزار نفر هم در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که روند واگذاری فرزند خواندگی تسهیل پیدا کند تا خانواده‌ها با مشکلات بروکراسی کمتری بتوانند روبرو شوند.

به گفته قبادی دانا، امروز خانواده‌هایی هستند که صاحب فرزند هستند ولی تمایل به نگهداری فرزندان معلول دارند که باید از آنها قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: امسال برای اولین بار مجموعه شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی شستا به طور متمرکز با تلاش مدیرعامل و سیاست گذاری وزیر رفاه، از قبال مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها، مبالغ کمک‌های خود را به حساب سازمان بهزیستی کشور برای ساخت مسکن مددجوها به ویژه مددجویان سیل زده واریز خواهند کرد.

وی در پایان به انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی اشاره کرد و بیان داشت: به زودی شاهد افتتاح اولین مسکن مدد جویان آسیب دیده از سیل در استان مازندران خواهیم بود.

کد خبر 4623427 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید قبادی دانا بهزیستی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند