Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: ما قبول داریم که شرایط خوبی نیست و مردم به ویژه اقشار کم درآمد تحت فشار هستند؛ عدم نظارت و عدم بررسی و مدیریت درست این وضعیت را به وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با  شاخص، درباره وضعیت نابسامان بازار و افزایش روزانه قیمت‌ها اظهار کرد: دولت متولی اصلی است که باید مدیریت جدی در جهت تعادل و ثبات نرخ اقلام به ویژه اقلام اساسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت باید ساماندهی جدی نسبت به وضعیت بازار داشته باشد، افزود: امروز متاسفانه در بحث نظارت ضعف‌هایی وجود دارد که عامل اصلی آشفتگی در بازار و ناهماهنگی قیمت‌ها شده است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در ادامه گفت: در شرایط کنونی نیز تشدید نظارت‌ها باید اولویت دستگاه‌های مربوطه باشد تا دست سودجویانی که از هر فرصتی می‌خواهند برای منافع خود استفاده کنند، کوتاه شود.

شایعات به گرانی‌ها دامن می‌زند

بابایی صالح خاطرنشان کرد: از طرفی برای التهابات هم به دلیل تقاضای بیش از حد مردم برای یک کالا است که به خاطر توجه به شایعاتی است که توسط سودجویان و بخشی هم توسط دشمن اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: مسئله شایعه گرانی بنزین نیز یکی از نمونه‌ها بود که به خاطر جوسازی و شایعه سازی که به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد نیز چند روزی جامعه را با خود درگیر کرد درحالی که دولت و مجلس هیچ تصمیمی برای گرانی بنزین نداشتند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از مردم هم درخواست می‌کنیم که به شایعات توجهی نکنند و با صبر و حوصله نیازهایشان را بر اساس نیاز متعارفی که به هر کدام از اقلام دارند تامین کنند تا با تقاضای بیش از حد در بازار و آشفتگی در کمبود اقلام و گرانی‌ها مواجه نشویم.

سودجویان در صدد به چالش کشاندن جامعه هستند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ادامه داد: سودجویانی هستند که منتظر یک فرصت کوچک هستند تا جامعه را هر روز با گرانی و یا احتکار یک کالا به چالش بکشانند و این وظیفه دولت که به این وضعیت ساماندهی کند و برخورد قاطع داشته باشد.

بابایی صالح عنوان کرد: ما قبول داریم که شرایط خوبی نیست و مردم  به ویژه اقشار کم درآمد تحت فشار هستند؛ عدم نظارت و عدم بررسی و مدیریت درست این وضعیت را به وجود آورده است.

وی در پایان تصریح کرد: در جهت رسیدگی به این وضعیت قطعا ما در جلسات سه قوه به مسئولین اجرایی تذکر جدی می‌دهیم که نظارت‌ها را بیشتر کنند تا مردم بیشتر از این تحت فشار نباشند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز