Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:32:21 GMT

پاکبانان عزیزترین قشر زحمت کش جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۲۰۴

پاکبانان عزیزترین قشر زحمت کش جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از پاکبانان قزوین که به مناسبت ماه مبارک رمضان در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: پاکبانان عزیزترین قشر زحمت کشی هستند که پاکی، طهارت و بندگی خدا سرلوحه رسالت کاری آنها قرار دارد.

وی تصریح کرد: پاکبانان با تلاش و کوشش بسیار زیاد، به دنبال حلال‌ترین روزی برای خانواده‌هایشان هستند و در روز میلاد کریم اهل بیت (ع) دعا می‌کنیم تا یکایک شما مشمول لطف و رحمت امام حسن مجتبی (ع) قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه مردم خودشان را شرمنده زحمت‌ها و محبت‌های پاکبانان می‌بینند، گفت: نقش مفید شما عزیزان در ایجاد فضای زندگی پاک و سالم کاملاً مشهود است و خدمات شما بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همه مردمی که فرهنگ و نگاه انسانی دارند، خودشان را شرمنده زحمات شما می‌دانند و جامعه باید قدر تلاش‌های خالصانه شما عزیزان را بداند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) کریم اهل بیت (ع) معرفی شده است زیرا هیچ کسی از در خانه آن حضرت دست خالی برنگشتند و ایشان هر نیاز و احتیاجی از بندگان خدا را برآورده می‌کردند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند خدا ماه رمضان را میدان مسابقه برای بندگان خود قرار داده و فرموده است در این ماه مرا اطاعت کنید تا من از شما راضی باشم و شما نیز از من رضایت داشته باشید.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت در ادامه حدیث فرمودند عده‌ای در این مسابقه تلاش کردند و زحمت کشیدند و ماه رمضان، روزه، قرآن، دعا، توبه و اخلاق ماه رمضانی را درک کردند و برنده مسابقه شدند اما در مقابل عده‌ای درکی از این معانی نداشتند و ضرر کردند.

وی اضافه کرد: حضرت این مطلب مهم را برای ما فرمودند تا ما تلاش کنیم به نحو شایسته از فرصت‌های این ماه پر برکت بهره ببریم چرا که غفلت از ماه رمضان قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه ما لیله القدر را در پیش داریم، اظهار کرد: ما لیله القدر داریم نه لیالی قدر؛ خیلی جاها صحبت از لیالی قدر می‌شود در حالی که ما چند شب قدر نداریم بلکه تنها یک شب قدر داریم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه قرآن و روایات اصرار دارند که شب قدر یک شب است، اذعان کرد: خداوند می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و سخنی از شب‌های قدر به میان نیاورده است.

وی ادامه داد: اگر در روایتی لیالی قدر مشاهده کردیم به این معناست که انسان در طول عمر خود لیالی قدر دارد چرا که هر سال یک لیله القدر را پشت سر می‌گذارد و مجموع آنها لیالی قدر می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شب نوزدهم ما را برای شب بیست و یکم آماده می‌کند و شب بیست و یکم ما را برای شب قدر آماده می‌کند و باید تلاش کنیم خودمان را برای استفاده هر چه بهتر از شب قدر آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: توجه داشته باشیم شب قدر زندگی و خانواده انسان را زیرو رو می‌کند و هر کسی می‌خواهد به جایی برسد که بالاترین آن مقام معنوی و قرب الهی است، راهش شب قدر است و اگر استفاده نکنیم زیان کرده‌ایم.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در شب قدر زمانی که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) طفل بودند، ایشان را بیدار نگه می‌داشتند تا بتوانند از برکات شب قدر بهره ببرند و در روایات آمده است اول سال و آخر سال با شب لیله القدر تعیین می‌شود.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا اعمال خود را در سال معنوی که اول آن با شب قدر آغاز می‌شود و پایان آن نیز با شب قدر است، مورد ارزیابی قرار دهیم و اعمال درستمان را تقویت کنیم و اعمال نادرست خود را اصلاح کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در شب قدر برای سال آینده و سال پیش رو برنامه‌ریزی کنیم تا نزد خدای متعال سربلند و رو سفید باشیم و تلاش کنیم با این نگاه شب قدر را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 4623517

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین پاکبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در گرو تلاش کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه سردشت در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به آیات الهی و احادیث  به جایگاه والای کارگران در اسلام اشاره کرد و گفت: ارزش کارگران آنچنان بالا است که پیامبر اکرم (ص) دست کارگری که از شدت کار زبر و خشن شده بود را بوسید .

ماموستا محمد واوی افزود : اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد .

وی هم چنین گفت:کارگران از ارزشمندترین طبقه وگروه در جامعه هستند و چرخ های اقتصادی  جوامع بشری با دست کارگران در حرکت است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود