Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:46:48 GMT

رشد 6،7 درصدی فوتی سوانح جاده ای استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۴۱۳

رشد 6،7 درصدی فوتی سوانح جاده ای استان تهران

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: افزایش 6.7 درصدی تعداد افراد فوت شده در حوادث جاده ای این استان طی سال 97 نسبت به سال 96 زیاد و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران افزود: در این استان طی سال گذشته یک هزار و 319 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند که باید شاخص های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: اکنون پس از بیماری های غیرواگیر، حوادث جاده ای بیشترین علت مرگ و میر افراد محسوب می شود و ایران در این زمینه آمار بالایی دارد.
محسنی بندپی اظهارداشت: میانگین سنی افراد فوت شده در این حوادث به 33 سال می رسد در حالی که وقوع چنین حوادثی قابل پیش بینی و کنترل است و می توان با اقدامات مناسب این آمار را کاهش داد.
استاندار تهران گفت: در کنار مرگ 15 تا 17 هزار نفر طی سال بر اثر حوادث جاده ای در کشور صدها هزار نفر نیز به دلیل همین سوانح دچار معلولیت می شوند و هزینه مضاعفی را به خانواده خود و دولت تحمیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید جلسه های بیشتری برای بررسی این مساله برگزار کرد تا به راهکارهای مناسب و عملیاتی برای کاهش تعداد فوتی ها و مصدومان حوادث جاده ای دست یافت.
محسنی بندپی ادامه داد: امسال نمی توان چندان روی تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهبود راه های ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین های مداربسته کار کرد اما می توان آموزش را در سطح وسیع مدنظر قرار داد.
استاندار تهران تاکید کرد: باید روی آموزش، تقویت ایمنی موتورسواران، سلامت و تردد خودروهای سنگین بیشتر کار کرد.
تهرام/3001/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زيربنايي تصادفات جاده اي استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مهرگان گفت: این حادثه شامگاه گذشته در کیلومتر پنج قیدار به کرسف به ندای امداد گزارش شد.

وی افزود: در این حادثه نجاتگران اقدام به رهاسازی ۲ جوان فوت شده ۲۵ ساله کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همچنین به وقوع حادثه دیگر و برخورد ۲ دستگاه خودروی سمند در جاده زنجان _تهم - چورزق اشاره کرد و گفت: یک تیم عملیاتی از پایگاه کوهستان همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به کیلومتر ۱۰ این مسیر ارتباطی اعزام شدند.

مهرگان ادامه داد: نجاتگران اقدام به رهاسازی مصدوم با ست نجات سبک کردند و عملیات در ساعت ۱۹:۳۰ پایان یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گفت: گزارش این سانحه توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد و یک تیم عملیاتی چهار نفره همراه با ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.


مهرگان از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت