Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فوت بیمار 19 ساله اظهار داشت: آموزش به روستاییان و عشایر می‌تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تکایا و مساجد و در راستای آگاه سازی مردم ادامه داد: مقرر شده تا قبل از احداث کشتارگاه در بخش بهمن و با توجه به‌ ضرورت و اهمیت موضوع کشتار بهداشتی، ظرف مدت پنج روز اقدامات لازم برای انتقال دام‌های بخش بهمن به کشتارگاه ابرکوه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ابرکوه عنوان کرد: اختصاص یک خودرو یخچال دار برای نقل و انتقال همچنین انجام کشتار بهداشتی و قانونی از دیگر برنامه های در این زمینه است .

وی با تاکید بر خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز اضافه کرد: مقرر شده پس از فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌های موردنیاز، برخورد قضایی با توزیع گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت صورت گیرد.

کاظمی نسب افزود: به 7 قصابی موجود در بخش بهمن و کلیه مراکزی که کشتار انجام می‌دهند اطلاع ‌رسانی شده تا اگر از روز شنبه چهارم خردادماه، گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت توزیع شود، مقامات قضایی وارد عمل شده و با آنان برخورد خواهند کرد.

وی بیان داشت: این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت مردم داشته و به هیچ وجه قابل مسامحه‌کاری و مماشات نیست و در این زمینه کاملا جدی نظارت و برخورد خواهد شد.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با این بیماری از جمله قرار دادن لاشه کشتار دام ها در پیش سرد انجام نشود، ممکن است این بیماری به انسان منتقل شود .

وی راه های پیشگیری از این بیماری را ممنوع کردن کشتارهای غیرمجاز در کل شهرستان و نگهداری لاشه‌های ناشی از کشتار قانونی به مدت 24 ساعت در پیش سرد دانست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد فوت بیمار تب کریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز