Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@23:57:39 GMT

شینزو آبه: به من نگویید «شینزو آبه»!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۱۲۳

در آستانه یک سری تحولات بین‌المللی مهم در ژاپن از جمله سفر دونالد ترامپ، وزیر خارجه ژاپن گفته است درخواستی را به دست رسانه‌های خارجی می‌رساند: نام نخست‌وزیر ما را آبه شینزو بگویید نه شینزو آبه. آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «عصر جدید "ریوا" (نام عصری که از اول مه ۲۰۱۹ با به تخت نشستن امپراتور جدید ژاپن نامیده می‌شود) آغاز شده است و ما میزان نشست گروه ۲۰ خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که سازمان‌های خبری می‌نویسند "شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین" و "مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی" مطلوب است که نام "شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن" هم به همین سبک نوشته شود.»
 
این مقام ژاپنی افزود: «مثل این است که بگویم "کونو تارو". کونو نام خانوادگی من است، درست مثل آبه که نام خانوادگی نخست‌وزیر ژاپن است. در زبان انگلیسی باید نام خانوادگی اول نوشته شود. اسامی چینی و کره‌ای هم در انگلیسی با نام خانوادگی شروع می‌شوند، مثل "شی" و "مون".
وزیر خارجه ژاپن همچنین به گزارش سال ۲۰۰۰ شورای زبان ملی وزارت آموزش کشورش اشاره کرد که در آن خواسته شده بود از فرمت ژاپنی استفاده شود: نام خانوادگی در جایگاه اول.
گرچه در آن سال تغییری ایجاد نشد اما همانطور که وزیر خارجه ژاپن می‌گوید، اکنون عصر جدیدی است. ژاپن به زودی میزبان نشست‌هایی از جمله نشست گروه ۲۰ در ماه آتی و المپیک تابستانی ۲۰۲۰ خواهد بود. ترامپ هم شنبه برای سفر رسمی وارد توکیو می‌شود. او اولین رهبر خارجی است که به دیدار ناروهیتو، امپراتوری جدید ژاپن می‌رود. هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا از درخواست وزیر خارجه ژاپن تبعیت می‌کند یا خیر همچنین مشخص نیست که کل دولت ژاپن حامی این ایده باشند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژاپن وزیر امور خارجه شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود