Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:03:22 GMT

دلیل بازداشت دکتر «سلیمانی» در آمریکا کاملا مضحک است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۴۹۸

دلیل بازداشت دکتر «سلیمانی» در آمریکا کاملا مضحک است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مسعود سلیمانی رئیس انجمن هماتولوژی ایران از جمله محققان برتر کشور در حوزه هماتولوژی (خون‌شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو است که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در آمریکا بازداشت شده و زندانی است.

شعبان علیزاده عضو هیئت مدیره انجمن هماتولوژی ایران و از همکاران تحقیقاتی دکتر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تهیه نامه‌ای با امضای بیش از ۲ هزار نفر از گروه‌های علمی و اساتید دانشگاهی در حمایت از دکتر مسعود سلیمانی خبر داد و گفت: جامعه علمی کشور خواستار پیگیری مراجع، برای آزادی دکتر سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تهیه این نامه یک اقدام فردی نبوده و حرکت جمعی و با هماهنگی اعضای انجمن هماتولوژی ایران، انجمن‌های علمی و گروه‌های هماتولوژی و اساتید دانشگاه محسوب می‌شود، ادامه داد: در این نامه درخواست شده است که مراجع ذیربط برای پیگیری وضعیت آزادی دکتر سلیمانی اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن هماتولوژی ایران با بیان اینکه دکتر سلیمانی رئیس انجمن هماتولوژی آزمایشگاهی است، گفت: جامعه هماتولوژی یک جامعه محدود با حدود ۵۰۰ نفر عضو است که در این جامعه، دکتر سلیمانی فرد شناخته شده‌ای محسوب می‌شوند، به این دلیل این حساسیت از سوی اعضای انجمن وجود دارد که وضعیت ایشان را پیگیری کنند.

علیزاده با بیان اینکه دکتر سلیمانی استاد راهنمای بنده در مقطع دکترا بوده و کار دانشگاهی مشترک نیز با هم داشتیم، ادامه داد: جامعه علمی هماتولوژی آزمایشگاهی خواستار آزادی وی و بازگشت به کشور و دانشگاه هستند.

وی در مورد پروژه‌ای که باعث بازداشت این استاد ایرانی در آمریکا شده است گفت: دکتر سلیمانی در حیطه سلول‌های بنیادی و نانو فعال هستند و بر اساس اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم، به دلیل فاکتور رشد نوترکیبی که یکی از دانشجویان دکتر سلیمانی قصد داشته برای وی بفرستد، بازداشت شده است. این در حالی است که این فاکتور، کاربردی کاملاً تحقیقاتی در علوم زیستی و پزشکی دارد و استفاده دیگری ندارد که مبهم باشد.

علیزاده با تاکید بر اینکه این فاکتور به صورت عادی هم در کشور ما و هم در سایر کشورها برای کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر فردی که در این حیطه کاری باشد، این موضوع را می‌داند، گفت: به همین دلیل بازداشت یک محقق به این دلیل کاملاً مضحک به نظر می‌رسد.

عضو هیئت مدیره انجمن هماتولوژی ایران درباره آخرین وضعیت دکتر سلیمانی نیز گفت: خبر موثقی به ما نرسیده است اما آنچه شنیده شده این است که فعلاً در وضعیت ایشان، تغییر ایجاد نشده است. با این وجود شنیده شده است که این موضوع از طریق کانالهای وزارت امورخارجه، دفتر حقوقی وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه ترتیب مدرس با جدیت در حال پیگیری است.

کد خبر 4623572 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود سلیمانی هماتولوژی بازداشت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود