Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@10:30:30 GMT

۵۴۰ کودک بدسرپرست تحت‌ پوشش بهزیستی لرستان هستند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۰۴۴

۵۴۰ کودک بدسرپرست تحت‌ پوشش بهزیستی لرستان هستند

به گزارش ایکنا از لرستان، سلمان کریمیان، معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان امروز، یکم خرداد در مراسم افتتاحیه مرکز مهر صالحین الیگودرز با بیان این‌که هفت مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در استان فعال است، گفت: یکی‌از وظایف سازمان بهزیستی طبق مصوبه مجلس نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر هفت مرکز نگهداری کودکان به‌صورت غیردولتی و مؤسسه‌ای فعال است که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند.
کریمیان اضافه کرد: در این مراکز در مجموع ۱۱۲ کودک نگهداری می‌شوند و ۵۴۰ کودک هم به‌علت بدسرپرستی و شرایط دیگر تحت پوشش بهزیستی هستند که یارانه آن‌ها تأمین می‌شود‌.
وی افزود: سیاست سازمان کاهش مراکز نگهداری است تا کودکان بتوانند در کانون خانواده و یا نزد اقوام نزدیک خود بزرگ شوند مگر اینکه مجبور باشیم کودکی را در مرکز نگهداری کنیم.
کریمیان با اشاره به فعالیت چند سال اخیر مرکز مهر کوثر الیگودرز بیان کرد: سازمان بهزیستی قدردان تمام مسئولان مرکز مهر کوثر است و به جرئت می‌توان گفت این مرکز یکی از بهترین مراکز استان و کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی سازمان بهزیستی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود