Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: صیانت از محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام علی دوستی‌نژاد پیش‌از ظهر امروز در نخستین «همایش ترویج مفاهیم تنوع‌زیستی» که به‌مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در راستای ترویج مفاهیم تنوع‌زیستی در ارتباط با سلامت و امنیت غذایی در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در تمامی بخش‌های زندگی باید از قرآت کمک گرفت چراکه قرآن برای تمام مسائل انسان‌ها تا به ابد کافی و پاسخگوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نام برخی از سوره‌ها از جمله بقره، لیل، ناس، نور و فلق «تأکید، تذکر و یادآوری قرآن» در خصوص اهمیت دادن به آنچه که در راستای زندگی مؤثر است، مشخص می‌گردد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به توجه انسان به اصل آفرینش، گفت: خداوند انسان را از خاک آفریده و به او دستور داده که وظیفه شما آباد کردن زمین است.

وی با ذکر اینکه بشریت نباید اجازه تخریب زمین را بدهد و با خاطیان نیز برخورد کند، تصریح کرد: صیانت از محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

دوستی‌نژاد با تأکید بر اینکه سلامت ما در گرو محیط‌زیست سالم است، ادامه داد: انسان جانشین خداوند بر روی زمین است و به‌عنوان خلیفه خدا بر روی زمین باید نسبت به آنچه به ما ارزانی شده دقت و حفاظت لازم را لحاظ کند.

وی با یادآوری اینکه بایستی از زمین و آنچه که در آن است حفاظت کرد، گفت: از زمین به‌عنوان مادر، ریشه و اصل بشریت یاد می‌شود چراکه بشر از خاک آفریده شده و خود او نیز باید از این خاک و متعلقات آن حفاظت کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه قرآن به شدت نسبت به نابودی زمین هشدار داده و منع کرده، خاطرنشان کرد: قران امر کرده که با دست خود، محیط زیست را به ورطه نابودی نکشانید چراکه محیط زیست سالم، سلامت شما را به دنبال دارد.

انتقاد کلانتری از مدیران دولتی؛ از محیط زیست چیزی نمی‎دانیدشهرکرد| به داد محیط زیست برسیم; حقوق دیگران را در طبیعت پایمال نکنیمامام جمعه اصفهان: قوانین محیط زیستی به دور از افراد و تفریط اجرا شود

وی با ذکر اینکه خداوند زمین و آنچه که در آن است را به انسان بخشیده و بر، بحر و آسمان‌ها را مسخر او کرده، افزود: بایستی شایستگی صیانت از این نعمات و بهره‌برداری از آنها را داشته باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با اعلام اینکه ما در محیطی سالم و دارای زندگی سالم توأم با معنویت قرار داریم، تصریح کرد: با تمام قدرت و عزت پای نظاممان که در تلاش برای استقرار زندگی سالم برای تمام انسان‌ها درسراسر کره زمین است، هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اذعان به اینکه موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا هر لحظه تغییر می‌کند، ادامه داد: تمام صحبت‌ها، موضع‌گیری‌ها و حرکات ترامپ، تهدیدی برای محیط زیست و منابع طبیعی است.

دوستی‌نژاد در پایان با تأکید بر اینکه در دین اسلام بر صیانت از درختان، محیط زیست و منابع طبیعی تأکید فراوانی شده است، یادآور شد: این توجه بدان حد است که در روایات آمده پیش از آنکه از دنیا بروید درختی را کاشت کنید.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رستمیان شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاراج منابع طبیعی تبعات زیست محیطی را برای آینده به همراه دارد، ابراز داشت: در این راستا پلیس با هر گونه فعالیت غیر قانونی قطع درختان جنگلی و محصولات مرتبط برخورد خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: پلیس در انجام این مهم نقش کلیدی و محوری دارد و تمام قد برابر محیط زیست و منابع ملی حفاظت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۳ تن و ۳۶ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: این کشفیات توسط مأموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی انجام گرفته است.

رستمیان ضمن بیان اینکه ۱۱ قاچاقچی منابع طبیعی طی فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند، تصریح کرد: برخی از این متهمان از استان‌های دیگر، سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند که با تیز بینی مأموران به دام افتادند.

وی ضمن بیان اینکه هشت خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است، افزود: طرح‌های مبارزه با قاچاق منابع طبیعی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088757

دیگر خبرها

  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!