Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:24:58 GMT

جابجایی ۳۸ روستای خسارت‌دیده از سیل در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۵۲۱

جابجایی ۳۸ روستای خسارت‌دیده از سیل در لرستان

معاون استاندار با اشاره به جابجایی ۳۸ روستای خسارت‌دیده از سیل در لرستان، گفت: یازده هزار خانه در روستاهای سیل‌زده درجاساز می‌شوند .

به گزارش ایسنا، احمد مرادپور با اشاره به وقوع سیل فروردین‌ماه امسال در لرستان، گفت: یازده هزار واحد مسکونی در 1120 روستای آسیب‌دیده ازسیل به‌صورت درجاساز احداث می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که در سیل اخیر به 1600  واحد مسکونی روستایی آسیب وارد شده است، افزود: از این تعداد 1120 روستا در جاساز است و ۳۸ روستا نیاز به جابجایی دارد .

مرادپور با اشاره به جابجایی کامل هفت روستای سیل‌زده در لرستان، ادامه داد: تاکنون مشکل تأمین زمین پنج روستا حل شده و در حال تهیه نقشه و تسطیح هستند و برای روستاهای ملاوی و بابازید تاکنون زمینی تأمین نشده و پیگیری‌های لازم ادامه دارد .

معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که اولویت بازسازی با واحدهای تعمیری، درجاساز و جابجایی بود، افزود: تاکنون ۴۳۰ واحد برای درجاسازی پی‌کنی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام

فرزاد اسماعیلی اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلیومتر ایل‌راه است که طی بارش‌های رگباری اخیر به بیش از یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری خسارت وارد شده است.

وی افزود: میزان خسارت‌های واره به ایل‌راه‌ها از ۳۰ درصد تا تخریب کامل بوده و همچنین بخشی از ابنیه فنی عشایر مانند پل‌ها نیز خسارت جدی دیده است.

اسماعیلی ادامه داد: بیشترین خسارت به ایل‌راه‌ها در شهرستان آبدانان گزارش شده که بر این اساس،۲۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تخریب شده است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد: همچنین ۵۰ رأس از احشام عشایری نیز در این بارندگی‌های اخیر تلف شد که ۳۵ رأس آنها به علت حمله گرگ در شهرستان ملکشاهی هنگام بارش‌ها از بین رفت.

به گفته معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام، اسباب و وسایل برخی از عشایر نیز در این بارندگی‌های سیلابی اخیر آسیب دیده یا از بین رفته است.

وی تاکید کرد: هرچند برای عشایر آسیب دیده اقدامات خدماتی نظیر تامین آب آشامیدنی و مایحتاج ضروری انجام گرفته است اما تا زمان خروج سیستم های بارشی از استان امکان تعمیر و بهسازی ایلراه ها وجود ندارد.

اسماعیلی به تداوم بارش ها در اواسط هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: با خروج کامل سامانه بارشی از استان عملیات بازسازی و مرمت ایل‌راه‌ها و ابنیه عشایر با استفاده از ظرفیت اداوات بخش دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • امدادرسانی به پنج حادثه دیده برجا‌ی مانده از انحراف پراید در روستای کوفی
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد