Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:57:10 GMT

قزوینی ها ۱۴۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۶۵۹

قزوینی ها ۱۴۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مومنی گفت: در سال ۹۶ به میزان ۱۳۰ میلیارد ریال وجوهات جمع آوری شده زکات بود که در سال گذشته زکات جمع آوری شده در استان قزوین به ۱۴۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مجید مومنی» در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: عملکرد زکات استان نتیجه تلاش همه دوستان اعضای شورای زکات است و جای تشکر دارد که برای احیای این فریضه الهی تلاش کردند و قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در این حوزه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته مقرر بود ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شود که این رقم به ۱۴ میلیارد تومان رسید که ۱۰۹ درصد نسبت به برنامه رشد داشتیم.

 

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ به میزان ۱۳۰ میلیارد ریال وجوهات جمع آوری شده زکات بود که در سال گذشته زکات جمع آوری شده در استان به ۱۴۰ میلیارد ریال رسید که رشد پرداخت زکات را شاهد هستیم.

 

مومنی اعلام کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده ۶۲ درصد برای نیازمندان و ۳۸ درصد برای پروژه های عمرانی صرف شد که از مجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته زکات واجب ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و زکات مستحبی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد در سال جاری در حوزه زکات تأکید کرد: برگزاری جلسات شورای زکات استان، آموزش عاملین و مبلغان زکات، برگزاری همایش استانی زکات با حضور ۲ هزار نفر از زکات دهندگان، شوراهای روستاها و دهیاران، بهره مندی از مبلغان خواهر و تهیه بانک اطلاعاتی از جمله برنامه های ما در سال ۹۸است.

 

مدیرکل کمیته امداد قزوین تصریح کرد: از دیگر برنامه های ما سخنرانی و تبیین اهمیت موضوع زکات است که تاکنون در ۳۶۰ مسجد این برنامه سخنرانی برای تبیین اهمیت زکات برگزار شده است زیرا همه ما می دانیم اگر زکات پرداخت شود فقیر نخواهیم داشت از همین رو درخواست داریم از مسئولان حوزه زکات که در روستاها حضور یابند و اهمیت موضوع را بیان کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به زکات فطره اظهار کرد: در بحث زکات فطره، هیچ کجا حق جمع آوری این زکات را ندارد مگر جایی که شورای زکات استان به آنها مجوز دهد بنابراین باید کارگروهی تشکیل و اعضا مشخص شود که چه کسانی زکات فطره را کمک جمع آوری کنند.

 

مومنی اضافه کرد: تمامی پایگاه ها در مصلاها و معابر عمومی باید توسط دبیرخانه شورای زکات برای هماهنگی اعلام شود و تمامی صندوق ها باید آرم شورای زکات را داشته و متحدالشکل باشند.

 

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه امسال بارندگی ها باعث خساراتی در استان های مختلف از جمله قزوین شد، درخواست داریم زکات فطره برای این سیل زدگان در قزوین هزینه شود چراکه هم بهزیستی و هم مددجویان کمیته امداد منازل شان در روستاهایی بر اثر سیل تخریب شده است و اگر کمکی نشود به تنهایی امکان ساخت توسط کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: البته ما اقداماتی را آغاز کرده ایم و از سایر دستگاه ها تقاضا داریم مشارکت کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خراسان جنوبي مسجد کانون های مساجد بیرجند خبرگزاری شبستان روزنامه نمایندگان مجلس جشن روزه اولی ها مدیرکل کمیته امداد قزوین سیل زدگان پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم