Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:09:47 GMT

کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۷۷۰

کشف مجسمه مومیایی حین معامله غیرمجاز در دزفول

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین مکناوی امروز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: در پی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش اشیا تاریخی در راسته آهنگران شهرستان دزفول، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و نیروهای پایگاه حفاظت شهرستان دزفول ضمن سیر مراحل قضائی و هماهنگی با پلیس آگاهی و یگان امداد آن شهرستان، به صورت نامحسوس به محل مورد نظر عزیمت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروهای پایگاه پس از اطمینان از صحت موضوع، طی یک عملیات پلیسی و مشترک با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی، با استفاده از عنصر غافلگیرانه در حین معامله خرید و فروش اشیا تاریخی، موفق به دستگیری پنج نفر با هویت معلوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان افزود: طی این عملیات دو مجسمه مومیایی کوتوله، یک مجسمه سنگی، ۴۷ قطعه سنگی و سفالی منقوش به خط میخی و یک کوزه سفالی منقوش به خط میخی از این سوداگران کشف و ضبط شد و اشیا مکشوف به همراه متهمان ضمن تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 4623745

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خوزستان شهرستان دزفول آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند