Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام این آزمون از 5 خردادماه جاری از طریق سامانه این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود.

داوطلبان باید مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر داشته باشند. همچنین شماره شناسایی مندرج در کارت شناسایی و کد ملی برای ورود به سیستم ثبت نام، مدرک معلولیت از سازمان بهزیستی برای داوطلبین واجد شرایط معلولیت، پرداخت وجه ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی از دیگر شرایط اعلام شده برای پذیرش در این آزمون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**زمان برگزاری آزمون

ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان واجد شرایط نسبت به پرداخت مبلغ 75 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 28 خرداماه آغاز و آزمون استخدامی 31 خرداماه برگزار می شود.

مکان و محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه داوطلبان درج خواهد شد.

انتخاب داوطلبان جهت سیر مراحل استخدام، کسب حدنصاب لازم در آزمون کتبی به عنوان شرط لازم (و نه کافی) در آزمون بوده و براساس ترتیب نمرات مکتسبه و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مطابق این شرایط است: پس از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب آزمون معادل 50 درصد، بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی 40 درصد برای حیطه عمومی و 60 درصد برای حیطه تخصصی، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می گیرد.

پس از تعیین حد نصاب در آزمون، داوطلبان فاقد حد نصاب از سایر مراحل تبدیل وضعیت حذف می شوند.

معرفی افراد دارای حد نصاب برای سایر مراحل استخدامی در سقف چند برابر ظرفیت براساس نمره کل آنان با وزن 40 درصد برای حیطه عمومی و 60 درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد انجام خواهد شد.

کسب حد نصاب نمره علمی در آزمون کتبی، هیچگونه حق تبدیل وضعیت برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

همچنین پس از برگزاری مصاحبه و سایر مراحل استخدامی براساس آئین نامه استخدامی و ضوابط و دستورالعمل های مربوطه، انتخاب نفرات اصلی پذیرفته شده بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلبان با وزن 50 درصد برای آزمون کتبی(عمومی و تخصصی) و 50 درصد برای مصاحبه و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه­های قانونی صورت می پذیرد.

**گروه ها و مواد آزمون:

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی (دفترچه شماره 1) و یک دفترچه سوال تخصصی (دفترچه شماره 2) تحویل می‌شود که مواد آزمون آنها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

تمام دروس آزمون عمومی و تخصصی به صورت چهار گزینه‌ای بوده و ضریب آزمون عمومی (1) و ضریب آزمون تخصصی (2) خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموز کشور، به ازای هر سوال غلط، نمره منفی در نظر گرفته می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی سازمان سنجش آموزش کشور قوانین و مقررات نهاد ریاست جمهوری وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1403، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود، یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب 3» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب 2» است نیز پاسخ دهند.

 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.

 پورعباس خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در 412 شهرستان و 1993 حوزه بکار گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفت‌وگو نشستند در این گفت و گو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاههای خود از اقدام دانشگاه الزهرا(س) برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تدابیر سازمان سنجش برای امنیت کنکور رييس سازمان سنجش: كنكور تا سال 92 حذف مي‌شود

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد