Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مدلی جدیدی برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست و گفت: در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آمادگی کامل را برای تقویت استارتاپ‌های فعال در حوزه میراث‌فرهنگی داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سورنا ستاری راه‌اندازی این مرکز را یک ابتکار در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مدلی جدیدی برای استفاده بهینه از این بخش از شهر دانست، به طوری که منطقه‌ای متروک تبدیل به محیطی برای فعالیت استارتاپ‌های متعدد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در هر سه بخش در این حوزه وجود دارد، ادامه داد: با اقدامات انجام شده فعالیت‌های با ارزشی مانند تبدیل خانه تاریخی سرهنگ ایرج به مرکز نوآوری و مرمت آن به شیوه سنتی به نحوی که بتواند تعداد زیادی استارتاپ و شتاب‌دهنده را در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در خود جای دهد، صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی کامل برای تقویت این حوزه دارد، حضور جوانان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و بخش‌های مرتبط با گردشگری را عاملی برای ایجاد اشتغال و درآمد در قالب استارتاپ‌ها دانست و افزود: معاونت علمی و فناوری بخشی از هزینه‌های مرمت خانه سرهنگ ایرج را تقبل می‌کند.

علی‌اصغر مونسان - رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - نیز در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت استارتاپ‌های مستقر در مرکز نو آوری قرار گرفت و با تاکید بر راه اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه میراث فرهنگی، گفت: اقدامات مؤثری در راستای حمایت و پشتیبانی از فعالان این حوزه صورت گرفته است. راه‌اندازی استارتاپ‌ها در سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده در این بخش دارد.

علیرضا قلی نژاد معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نیز در ادامه این بازدید با تشریح فعالیت‌های استارتاپ‌ها در خانه سرهنگ ایرج خواستار تثبیت و به رسمیت شناخته شدن وضعیت استارتاپ‌های این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

او گفت: اگر بتوانیم هر سال ۱۰ درصد از فعالیت‌های استارتاپ‌ها را نشان دهیم آنهایی که مورد تأیید هستند، توسعه و مواردی که مورد قبول نیستند ریزش می‌کنند در این صورت است که استارتاپ‌های موفق مشخص می‌شوند.

قلی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخشی از خانه سرهنگ ایرج خواستار همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری شد و بیان کرد: اکنون بخش خصوصی برای تأمین ۳۰ درصد هزینه‌ها اعلام آمادگی کرده است.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه استارتاپ‌ها گفت: اکنون استارتاپ‌هایی در حوزه باستان‌شناسی، گردشگری مجازی و گردشگری عشایری در مرکز نوآوری مستقر در خانه سرهنگ ایرج فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک ک با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، به‌صورت نمادین از سند ثبت ملی مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست میراث ناملموس کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس با قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مهارت لرده دوزی روستای بیابانک در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت گردید.

حسن عربی گفت: این میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۵۹۱ در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۰ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

لَردِه دوزی مجموعه‌ای از هنرهای دستی، مانند تکه‌دوزی، گل‌دوزی، بخارادوزی، خامه‌دوزی، پولک‌دوزی، قیطان‌دوزی، ساقه‌دوزی، سیاه دوزی، زری‌دوزی و سرمه‌دوزی است. لَردِه به معنای یک سطح صاف است که این فرآیندهای هنری روی آن اجرا می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902640

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد