Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@15:20:51 GMT

کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۲۱۶

کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، همه دارندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار، کامیون و … مشمول مالیات بر درآمد وسایل نقلیه می‌شوند که در تعیین درآمد مشمول مالیات فاکتورهای مختلفی نظیر نوع و مدل اتومبیل ملاک قرار می‌گیرد که با اطلاعیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند برخی از مشاغل را از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کرده و مالیات آن‌ها را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند.

وسایل نقلیه نیز جزو این گروه از مشاغل هستند و مالیات‌شان از سوی سازمان امور مالیاتی برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه به صورت قطعی اعلام می‌شود.

مؤدیان تا کی مهلت دارند؟

بنابراین مؤدیان مالیاتی موضوع این فصل مکلف هستند در خرداد هر سال نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال قبل اقدام کنند. ضمناً بر اساس جز (ج) تبصره ماده واحده قانون بودجه ۱۳۹۶ برای سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ شرط تسلیم اظهارنامه برای برخورداری از معافیت مالیاتی برداشته شده است.

همچنین عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر معادل ۳۰ درصد مالیات قطعی شده و غیرقابل بخشودگی است و مشمول جریمه‌ای معادل ۲.۵ درصد مالیات به ازای هر ماه دیرکرد پرداخت مالیات پس از اتمام سررسید مقرر می‌شود.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایل نقلیه

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایل نقلیه شامل اصل و تصویر سند مالکیت، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی (در صورت انتقال برای خریدار و فروشنده)، اصل و تصویر کارت ماشین و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) می‌شود.

همچنین مدارک لازم جهت اخذ مفاصا حساب مالیاتی شامل استعلام دفاتر اسناد رسمی مبنی بر صدور گواهی یا تکمیل کردن فرم درخواست مفاصا حساب، ارائه مدرکی از مراجع ذی ربط مبنی بر فرسوده و اسقاطی بودن خودرو (در صورت فرسوده بودن)، اصل و تصویر وکالت‌نامه، و همچنین سایر مدارک لازم مانند توقیفی، تصادفی، پارکینگ مراکز انتظامی و … هریک بر حسب موارد خاص.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ماليات قانون بودجه 96 سازمان امور مالیاتی کشور سازمان امور مالیاتی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی