Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سید مسعود میر کاظمی وزیر اسبق نفت و بازرگانی با اشاره به تحریم‌های نفتی، گفت: تحریم‌های نفتی علیه ملت ایران، توطئه جدیدی نیست و ما تجربه لازم و کافی برای خنثی کردن آن را داشته و داریم منتهی باید افرادی که یقین به امکان دور زدن تحریم دارند، وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه، ایران از قدرت لازم برای فروش نفت خود برخوردار است، تصریح کرد: کل فروش نفت ایران، حدود ۲ درصد بازار جهانی است و این مقداری نیست که مانتوانیم بفروشیم، اما کسانی که با ناکارآمدی و بی‌تدبیری‌های روشن مدیریتی وضعیت اقتصاد کشور را نابسامان کرده‌اند باید پاسخ بدهند که برای فروش نفت ایران در شرایط تحریم چه اقدامات و تدابیری داشته‌اند؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرکاظمی گقت: چهل درصد حمل و نقل دریایی نفت در سطح جهان از تنگه هرمز است و امنیت این تنگه در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که اگر دشمنان ما بخواهند به اقتصاد ایران لطمه بزنند ما برای دفاع از امنیت و اقتصاد خود مجبور به اتخاذ تدابیر لازم نفتی خواهیم بود و این تدابیر ممکن است به اقتصاد جهان لطمه بزند. برخی که شناختی از منطقه ندارد می‌گویند که عربستان سعودی خطوط نفتی برای جایگزینی تنگه هرمز دارد در حالی اصلاً این‌طور نیست؛ آن خطوط نفتی که سعودی‌ها کار گذاشته‌اند برای جابجایی نفت پالایشگاه‌های سعودی است و به هیچ عنوان کارکرد جایگزین شدن برای تنگه هرمز را ندارند و دنیا می‌داند که جز تنگه هرمز راه دیگری برای انتقال چهل درصد نفت دنیا از طریق دریا وجود ندارد؛ البته امیدواریم که کار به آنجا نرسد و ما با تدبیر بتوانیم موانع فروش نفت خود را رفع کنیم.

وزیر اسبق نفت گفت: من به‌عنوان فردی که مسئولیت وزارت نفت را به عهده داشته‌ام یقین دارم که راهکار‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌های نفتی وجود دارد و این راهکار‌ها زمانی می‌تواند محقق شود که مسئولین باور و یقین داشته باشند که تحریم‌ها قابل مدیریت و دور زدن است.

وی با بیان اینکه، عملکرد اقتصادی دولت روحانی به‌هیچ‌عنوان با شاخص‌های کشور تناسب ندارد، تصریح کرد: باید یک هیئتی از سوی قوای سه‌گانه تشکیل و شاخص‌های اقتصادی دولت فعلی را بررسی کند تا مشخص شود این دولت چه بالای سر اقتصاد کشور آورده است؛ باید مشخص شود که آقای روحانی، دولت را در سال ۹۲ با چه میزان بدهی، تورم، نقدینگی، میزان صادرات، میزان واردات، بدهی‌های بانکی، بدهی به سازمان تأمین اجتماعی، فروش نفت، تولید ناخالص ملی و دیگر شاخص‌های کلان تحویل گرفته و این رقم را امروز به چه میزان رسانده است؟

میرکاظمی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی در فضای مجازی، او را با پرویز کاظمی دیگر وزیر دولت احمدی‌نژاد اشتباه گرفته‌اند، گفت: اولاً، بنده سید مسعود میرکاظمی هستم و ایشان پرویز کاظمی. دوماً اینکه بنده علی برکت الله هیچ مسئولیتی در این دولت ناکارآمد و ناتوان از مدیریت کشور نداشته و ندارم و سوماً، اتهاماتی که به آقای کاظمی واردشده برای مسئولیت در دولت آقای روحانی است نه دولت قبل.

وی در پایان گفت: برنامه نزدیکان آقای رئیس‌جمهور این است که فضا را برای توجیه مفاسد خود طوری برای مردم و افکار عمومی ترسیم کنند که گویا، همه مسئولین کشور همانند آن‌ها فاسد هستند درحالی‌که مدیران پاک دست متعهد انقلابی و مخلص کارآمدی خود را ثابت کرده‌اند و مردم نسبت به رفتار این آقایان آگاه هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: میرکاظمی دور زدن تحریم های نفتی دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها

«یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آنها تن‌ها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آنها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # نفت ، ایران ، تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!