Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:41:09 GMT

بازار فولاد و آهن با کنترل دولت ثبات یافت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۶۱۲

بازار فولاد و آهن با کنترل دولت ثبات یافت

تهران- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: نقش نظارتی و کنترلی این وزارتخانه یک مساله جدی است و نمی توان مسئولیت خود را رها کنیم و بازار فولاد و آهن با اقدام های لازم کنترل شد.

جعفر سرقینی روز چهارشنبه در نشست تشویق به سرمایه گذاری و رفع موانع آن در بخش معدن و صنایع معدنی در محل سازمان نظام مهندسی معدن ایران اضافه کرد: واردکنندگان می توانند با مدارک و مستندات خود خواستار اخذ مجوز برای ترخیص کالا از گمرک شوند، اما وزارت صنعت با بررسی های کارشناسی مانع از طرح قیمت های غیر واقعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان ساخت: فعالان معدنی برای رونق اقتصاد کشور تلاش می کنند، اما برخی نیز ممکن است با نادیده گرفتن حقوق مردم، نسبت به صادرات اقلام معدنی اقدام و ارز حاصل از آن را به کشور منتقل نکنند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت تصریح کرد: امروز در کشورهای صنعتی با اقتصاد آزاد نیز افراد باید در برابر درآمدهای خود اسناد و مدارک شفاف ارایه دهند و نمی توانند قوانین را نادیده و براساس سلایق خود عمل کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ ایران نیز در این نشست افزود: براساس آمار وزارت صنعت ظرفیت تولید فولاد کشور به 35 میلیون تن رسیده و تا افق چشم انداز 1404 دستیابی به 55 میلیون تن هدف گذاری شده، اما این مهم نیازمند فراهم سازی 160 تا 170 میلیون تن سنگ آهن است.
وی خواستار توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش معدن و صنایع معدنی شد و گفت: واقعیت اینکه سرمایه گذاری در بخش اکتشاف به عنوان هزینه محسوب نمی شود و سرمایه می ماند.
اکبریان اضافه کرد: توسعه و رونق بهره برداری از معادن در قالب کمی نباید مورد ارزیابی قرار گیرد، امروز فاکتور مهم بهره برداری از معادن کیفیت آن است و این مهم در کیفیت تولید، موثر است و بازارهای بین المللی به این موضوع توجه جدی دارند.
وی اظهار امیدواری کرد: امروز که شرایط بین المللی دشواری هایی برای فعالیت ایران بوجود آورده، لازم است برای بالا بردن کیفیت بهره برداری از معدن و صنایع معدنی پافشاری شود، چنانچه این مهم باعث افزایش چشمگیر تناژ نشود.
به گزارش ایرنا در این نشست تفاهمنامه همکاری بین سازمان های نظام مهندسی معدن ایران و ایمیدرو در سه محور آموزش، پژوهش و جذب سرمایه گذاری توسط خداداد غریب پور و داریوش اسماعیلی روسای سازمان های مزبور به امضا رسید.
اقتصام**1559**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون امور معادن نظام مهندسي معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود