Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: اين استان با توليد سالانه بيش از 90 هزار تن تخم مرغ در رتبه سوم کشور قرار گرفته و 20 درصد کل توليد اين محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ايرنا، حبيب شريفيان روز چهارشنبه در نشست بررسي مشکلات مرغداري هاي تخمگذار مراغه افزود: حمايت از توليدکنندگان تخم مرغ و طيور از جمله رويکردهاي دولت تدبير و اميد و جهاد کشاورزي در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادي، براي حمايت از اين واحدهاي توليدي، 22 هزار تن نهاده از محل تعهدات قبلي تامين شده که از اين ميزان تاکنون 10 هزار تن دريافت شده و در سالجاري نيز 17 هزار تن نهاده ديگر به عنوان تعهدات جديد در اختيار توليدکنندگان قرار مي گيرد.
شريفيان اضافه کرد: متاسفانه در زمينه تامين نهاده هاي طيور از جمله ذرت و سويا هم اکنون به واردات آنها از کشورهاي خارجي وابسته هستيم که در اين راستا نيز برخي مشکلات در زمينه توزيع و برخي سو استفاده ها توسط واسطه ها و واردکنندگان وجود دارد.
وي گفت: دولت و جهاد کشاورزي با همراهي و همکاري نهادهاي نظارتي در صدد برخورد با سو استفاده و سودجويي ها در زمينه نهاده هاي دام و طيور است.
وي افزود: در زمينه واردات نهاده هاي مورد نياز طيور در اين استان هيچ محدوديتي وجود نداشته و از آن استقبال مي شود.
وي با اشاره به برخي مشکلات در زمينه توليد تخم مرغ در استان گفت: جوجه ريزي هاي خارج از شبکه، عدم صادرات و کاهش قيمت تخم مرغ در بازار و نيز عدم وجود زنجيره توليد از مهم ترين مشکلات در واحدهاي توليدي است.
وي افزود: براين اساس و با برنامه ريزي هاي انجام شده با واحدهاي توليد تخم مرغ فاقد مجوز برخورد شده و آنها را ملزم به رعايت قوانين و مقررات خواهيم کرد.
شريفيان اضافه کرد: کاهش سن توليد تخم مرغ در مرغداري هاي تخم گذار به زير 90 هفته و آزادسازي صادرات اين محصول از جمله رويکردهاي جهادکشاورزي استان براي حمايت از توليدکنندگان و تعادل در بازار است.
وي با اشاره به ظرفيت بالاي توليد تخم مرغ در مراغه گفت: سالانه 20 هزار تن تخم مرغ در اين شهرستان توليد مي شود که بيش از 20 درصد توليد اين محصول در استان را شامل شده و مراغه رتبه دوم استان را در اين زمينه به خود اختصاص داده است.
فرماندار مراغه نيز در اين نشست با تاکيد بر لزوم حمايت از بخش هاي توليد طيور اين شهرستان گفت: براي اين منظور، نهاده هاي ويژه بخش طيور با حمايت و نظارت جهاد کشاورزي در بين واحدهاي توليدي توزيع شود.
حميد شکري افزود: در زمينه خوراک دام نيز جهاد کشاورزي بايد به صورت جدي و عملي براي تامين نهاده ها اقدام کند.
وي اضافه کرد: نظارت بر نهاده هاي دام و طيور و پيشگيري از سو استفاده برخي واسطه ها از واردات اين محصولات، مورد توجه دستگاه هاي متولي امر قرار گيرد تا شاهد رونق توليد و توسعه آن باشيم.
به گزارش ايرنا، شهرستان مراغه با توليد سالانه بيش از 20 هزار تن تخم مرغ در 70 واحد پرورش مرغ تخم گذار از قطب هاي توليد اين محصول در شمالغرب کشور است.
اين شهرستان با حدود 268 هزار نفر جمعيت در 127 کيلومتري تبريز، مرکز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد

محمدعلی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است