Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:22:50 GMT

سیل در خراسان جنوبی جان یک نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۲۰۱

سیل در خراسان جنوبی جان یک نفر را گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شدت بارش رگباری باران امروز (چهارشنبه) موجب سیل در پنج شهرستان استان و فوت یک نفر شد.

محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 13 تیم امدادی و عملیاتی به شهرستان های گرفتار سیل اعزام شده اند.
وی گفت: چهار نفر بر اثر سیلاب در روستای شیرگ شهرستان سربیشه مفقود و سه نفر پیدا شدند ولی یک خانم جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان درمیان هم سه مفقودی گزارش شده است که امدادگران برای پیدا کردن آنان در تلاش هستند.
وی از گرفتار شدن 2 نفر در سیلاب شهرستان درمیان خبر داد و گفت: با فروکش کردن سیلاب به افراد مورد نظر امدادرسانی خواهد شد.
شهریاری اظهار داشت: سیل امروز در شهرستان های طبس، درمیان، سرایان، سربیشه و بیرجند روی داد و شهروندان باید نسبت به نکات اینی توجه کافی داشته باشند.

**29 منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به شدت بارندگی ها از امروز که عموما مقطعی و به صورت رگباری بود تاکنون 29 منزل مسکونی در استان دچار آبگرفتگی شد.
سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی های رگباری 67 تیم امدادی و عملیاتی در استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.
وی گفت: تمام منازل درگیر آبگرفتگی توسط امدادگران امدادرسانی شدند و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
میرجلیلی تصریح کرد: سامانه بارشی تمامی 11 شهرستان استان را فراگرفته و به صورت مقطعی و رگباری در حال ادامه است که توصیه می شود مردم ضمن رعایت نکات ایمنی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند.
به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی جدید از روز گذشته (سه شنبه) در اغلب مناطق استان آغاز شد و ظهر امروز در مرکز استان شدت گرفت.
بارش شدید باران امروز - چهارشنبه - در خیابان های شهر بیرجند مرکز استان نیز روان آب به راه انداخت.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل فوتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه انجام شد،گفت: پس از بارندگی‌های شدید از صبح روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت شکسته شد.

محمدعلی کاوسی، بامداد امروز ۶ اردیبهشت در پی سیلاب و بارندگی های شدید استان، گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت. 

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی اظهار داشت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر هم‌اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت