Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگویی که با مجله اندیشه پویا، اظهارات تندی را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت داد.

او در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید «آقای هاشمی به دنبال انتخابات با مشارکت مردمی بالا نبود. یک انتخابات هدایت‌شده و برنامه‌ریزی‌شده را مدنظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم این تفاوت آقای هاشمی با مقام رهبری است. رهبری همیشه به دنبال حداکثر مشارکت بودند، ولی آقای هاشمی در عمل خواهان مشارکت محدود، برنامه‌ریزی شده و کنترل‌شده بود. ترجیح آقای هاشمی این بود که کسی منتسب به خودش و دولت خودش و احیانا ادامه دهنده راه او و شنونده حرف او، رییس‌جمهور شود، من می‌گویم که بهتر است خیلی روی خاطرات آقای هاشمی حساب جدی باز نکنید.»

اما محمد هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات عباس عبدی فعال اصلاح طلب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوایل آن، این انقلاب از طیف‌های مختلف مخالفین زیادی داشت و تا تشکیل جمهوری اسلامی آن‌ها به مخالفت خود ادامه میدادند.

وی ادامه داد: آن‌ها همیشه برای اینکه از امام و انقلاب عبور کنند، همیشه می‌گفتند اول باید هاشمی را زد، او خاک ریز اول است و بعد از آن باید به سراغ دیگران رفت، زمانی که گروه فرقان آقای هاشمی را ترور کرد یک نامه ای با امضای آقای گودرزی برای خانواده آقای هاشمی فرستاده و با لحنی رکیک آنها را تهدید به مرگ کرده بودند.

هاشمی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام (ره) گفت: حتی در آن زمان هم آن‌ها همچنان بر اینکه هاشمی خاکریز اول است تاکید داشتند و می‌گفتند اگر می‌خواهید رهبری را بزنید باید اول هاشمی را بزنید؛ این بحث تا این اواخر هم وجود داشت.

برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی در توصیف مخالفین او گفت: کسانی که با آقای هاشمی مخالف بودند، مخالف انقلاب و امام هم بودند، حتی قبل پیروزی انقلاب هم بیشترین هجمه‌ها در میان اشخاص سیاسی بر روی هاشمی بود.

وی در مورد زیر سوال بردن خاطرات آقای هاشمی توسط اشخاص گفت: می‌بینیم کسی خاطر آقای هاشمی را زیر سوال می‌برد یا در مجلس به آن توهین می‌شود، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که جسم آقای هاشمی مهم نیست، اندیشه او مهم است و آن‌ها قصد دارند آن را خراب کنند، این دلیل کار‌های آن هاست و همچنان می‌بینم بعد از رحلت او هم ادامه دارد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها احتمال می‌دهند آقای هاشمی نکاتی را در خاطرات خود نوشته باشد که برای آن‌ها بد باشد، میخواهند پیشگیری قبل از درمان کنند، خاطرات آقای هاشمی مستند است.

همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات عباس عبدی گفت: ما به فوریت نسبت به این اظهارات موضع نمی‌گیریم. اگر لازم باشد، در یک سخنرانی جواب این اظهارات را خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی محسن هاشمی عباس عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

به گزارش جماران؛ مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه، گفت: «یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رویت می‌کنند».

وی اضافه کرد: «این دو تذکر در مورد انجام همه ماموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک ماموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل ماموریت زیر سوال نمی‌رود و باید ماموریت به‌درستی اجرا شود».

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: «بنابر اطلاعی که دارم هم با آن ماموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده‌اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود».

حجم ویدیو: 3.99M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!