Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر مطرح کشور تأکید داشت: متاسفانه خواننده ما فکر می‌کند که اگر فلان ترانه سرایی که خارج نشین است برایش شعر بگوید، خیلی باکلاس‌تر به نظر خواهد رسید. مدیر ما شهامت ندارد که ریشه این جریان و مجوز دادن‌ها را به زمین بزند. علیرضا قزوه، شاعر شناخته شده کشورمان در ارتباط با نقد رهبر معظم انقلاب بر فضای شعری ترانه که از نهادهایی، چون صداوسیما و وزارت ارشاد مجوز ساخت و پخش می‌گیرند، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو توضیح داد: من همه مشکلات را فقط بر گردن کارشناسان حاضر در مرکز شعر و موسیقی صداوسیما و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نمی‌دانم؛ چرا که برخی از این دوستان فضا را می‌شناسند، اما مشکل را باید جای دیگری هم گرفت.  
• دست از این باند‌های خطرناک در شعر و خوانندگی بردارید!
وی افزود: همین فیلمساز و تهیه‌کننده‌ای که سریال‌های ما را میسازند گا‌ها دور خود تیمی را جمع کرده اند که اجازه کار به هر خواننده و ترانه سرایی را نمی‌دهند. گاه همین خواننده و آهنگساز و ... معروف است، که میگوید اگر فلان آقا و خانم ترانه سرا یا شاعر نباشد، من تیتراژ را نمیخوانم! باید این بازندبازی‌های خطرناک را کنار بگذارند.
این شاعر متعهد ادامه داد: ما آدم‌های باسواد در حوزه شعر و ترانه کم نداریم؛ اما انگار کسی به حرف این‌ها گوش نمی‌دهد. نه تنها در صداوسیما بلکه در وزارت ارشاد نیز همین مشکل وجود دارد.
• هدف برخی چیزی جز زمین زدن زبان و شعر فارسی نیست
قزوه افزود: باید در زمینه ترانه و سرود بیش از این‌ها تاثیرگذار وارد شویم و این را در مجوز‌ها و پخش کردن‌ها دقت کنیم. همینطور که زمانی که خود بنده نیز مسئول این امر در ارشاد بودم، سعی میکردم اجازه ندهم هرچیزی پخش شود.
شاعر «از نخلستان تا خیابان» اضافه کرد: همان زمان میدیدم افرادی به اسم اینکه مثلا مردم این شعر و این خط فکری را دوست دارند، میخواستند برای هر قطعه‌ای مجوز بگیرند درحالیکه هدفشان جز زمین زدن زبان فارسی و شعر گویا چیز دیگری نبود.
• مدیر ما شهامت ندارد ریشه جریان موسیقی و مجوزدادن‌ها را به زمین بزند
وی تأکید داشت: متاسفانه خواننده ما فکر میکند که اگر فلان ترانه سرایی که خارج نشین است برای شعر بگوید، خیلی باکلاس‌تر به نظر خواهد رسید. مدیر ما شهامت ندارد که ریشه این جریان و مجوزدادن‌ها را به زمین بزند.
شاعر «با کاروان نیزه» اینگونه اعتقاد داشت: واقعا برخی خوانندگان ما این درک شعری را ندارند که سراغ هر شعری نروند. همچنان معتقدم که باید جلوی اینجور ترانه‌ها و البته بازند‌هایی که ترانه ساز و خواننده و ... تشکیل داده اند را گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا قزوه دیدار رهبری با شاعران قزوه تیتراژ سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!

یک روانشناس بالینی و روان‌درمانگر به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران، واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری، سحر منصوری در این باره می‌گوید: «یکی از اشتباهات این سریال در بخش اتاق درمان، آرایش غلیظ درمانگر است. ما به‌عنوان درمانگر اصلا اجازه نداریم در اتاق درمان آرایش زیاد داشته باشیم. مسئله دیگر نگاه‌های مستقیم درمانگر به مراجع است و همینطور نحوه نشستن او و مراجعش که بسیار غلط است. از همه بدتر ارتباط غیرکاری و خارج از اتاق درمان با مراجع است. روانشناسان به همین دلیل حتی اجازه مشاوره با فامیل درجه یک خودشان را ندارند. ارتباط خارج از اتاق درمان اشتباه بسیار بدی است؛ حتی اگر جنس موافق هم باشند، نباید با هم دوست شوند و همدیگر را جایی خارج از اتاق درمان ببینند؛ چون درمان خاصیتش را از دست می‌دهد.»

 او می‌گوید: «فقط در مواقع ضروری و بسیار مهم است که مراجع اجازه دارد با شماره مشاورش که فقط هم تلفن کاری است، تماس بگیرد؛ یعنی در زمانی که افکار خودکشی یا دیگرکشی دارد.»

 

نکته دیگری که منصوری به آن اشاره می‌کند، هدیه گرفتن و هدیه دادن بین روان‌درمانگر و مراجع است: «این موضوع در سریال به‌خوبی رعایت شده بود، ولی یکباره با اظهار علاقه مراجع و پس نزدن روانشناس، همه چیز عوض شد.»

دیگر خبرها

  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» با پخش از شبکه امید
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!»
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد