Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:01:10 GMT

35 هکتار از اراضي ملي در پاسارگاد رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۲۳۶

35 هکتار از اراضي ملي در پاسارگاد رفع تصرف شد

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد گفت: 35 هکتار از اراضي ملي شهرستان پاسارگاد با حکم دستگاه قضايي رفع تصرف و به نفع دولت آزاد شد.

روابط عمومي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از حسن خسروانيان افزود: همچنين به دستور دادستان عمومي و انقلاب شهرستان پاسارگاد، نهال ها و محصولات صيفي که به صورت غير مجاز در اراضي ملي پلاک مشهور به قصردشت کشت شده بود، قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: حکم صادره بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامي، با حضور نيروي انتظامي شهرستان پاسارگاد و ماموران يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان اجرا شد.
خسروانيان با اشاره به اينکه پيگيري هاي قضايي براي بررسي اين پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: با هماهنگي هاي انجام شده، عمليات خاکريزي به وسيله يک دستگاه لودر براي تعيين مرز اراضي ملي در منطقه ياد شده انجام و وضعيت اراضي به حالت سابق برگردانده شد.
وي، در مورد پرونده هاي خلع يد شده از سوي محاکم قضايي گفت: در صورت تکرار تخلف و عدم پيروي از دستورات قضايي بر اساس ماده 693 قانون، پرونده تخريب مجدد تشکيل و شخص متخلف علاوه بر پرداخت خسارت، به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس نيز محکوم خواهد شد.
خسروانيان ادامه داد: شهروندان، به ويژه بهره برداران و روستاييان در صورت مشاهده هر گونه تخريب، تصرف، قطع و توليد زغال از درختان جنگلي و ساير تخلفات در عرصه هاي منابع طبيعي، مراتب را به سامانه رايگان ١٥٠٤ اطلاع دهند.
به گفته وي، شهرستان پاساردگاد داراي 148هزار هکتار عرصه منابع طبيعي است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزيت سعادت شهر در ١١٠ کيلومتري شمال شيراز قرار دارد.
ع.پ /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر