Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:33:17 GMT

پشیمانی ترامپ از همکاری با بولتون

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۰۳۷۰

پشیمانی ترامپ از همکاری با بولتون

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه اینترنتی روزنامه البناء نوشت: دونالد ترامپ عملا در ورطه‌ای گرفتار شده است که نه می‌تواند تهدید‌های خود را مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران و محو کردن آن از نقشه جهان عملی کند و نه می‌تواند از حرف‌های خود بازگردد از این رو از رئیس جمهور سوئیس خواست شماره تلفنش را به مقامات ایران بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، ترامپ نخستین بار است که متوجه اشتباه بزرگ خود در برکنار کردن ژنرال مک مستر شده است؛ کسی که به حمایت از توافق هسته‌ای با ایران معروف بود، اما اکنون جان بولتونِ معروف به همسویی با اشغالگران فلسطین و حامی اقدام نظامی جای او را گرفته است. یک ماه بعد از این انتصاب، ترامپ در کاخ سفید خروج از توافق هسته‌ای را جشن گرفت، اما نمی‌دانست که چه اشتباهی مرتکب شده است از این رو به توصیه‌های جان بولتون گوش کرد و با چین و کره شمالی و ایران سرشاخ شد.

از سوی دیگر هموار شدن مسیر معامله قرن مستلزم همکاری صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع عربی و به میان آمدن دلار‌های آمریکایی و دست و دلبازی عرب‌ها از طریق برگزاری کنفرانس اقتصادی بین المللی در بحرین در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن برای سرمایه گذاری در غزه و کرانه باختری است! بخش نخست محتوای معامله قرن در جهت جایگزینی اقتصادی بجای جنگ نظامی و هدف نهایی آن از بین بردن آرمان فلسطین است.

از سوی دیگر ترامپ وقتی جان بولتون وی را به اتخاذ موضعی سرسختانه در حمایت از اقدام خوان گوایدو (سردسته مخالفان ونزوئلا) ترغیب کرد، نزدیک بود از شدت خشم منفجر شود؛ اقدامی که باعث شد چهره آمریکا در کشوری نزدیک به سواحلش لگدمال شود. ترامپ هنوز فراموش نکرده است که بولتون برخلاف نظر او، وی را به نگه داشتن نیرو‌های آمریکایی در سوریه توصیه کرد و این امر هنوز تا به امروز معلق مانده است.

اما پایان این تنش در منطقه چگونه خواهد بود و این نمایش چگونه پایان خواهد یافت. حسین امیر عبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس ایران در گفتگو با خبرنگار سی ان ان گفت: آمریکا از چهل سال قبل تاکنون ما را تهدید می‌کند و ما ثابت قدم هستیم. از ناوهایش نمی‌ترسیم و وقتی به سواحل ما نزدیک می‌شود خوشحال می‌شویم. مشکل ترامپ این است که تاریخ ما را نمی‌شناسد.

این خبرنگار از عبداللهیان پرسید که چرا با ترامپ گفتگو نمی‌کنید. وی در پاسخ گفت: او می‌خواهد با لحن تهدید پیش بیاید و ما این را نمی‌پذیریم. اگر به گفتگو با ما تحت فشار و تهدید اصرار داشته باشد رئیس جمهوری دیوانه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رئیس جمهور سوریه مشاور امنیت ملی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس