Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت از هم اکنون آماده پذیرایی از مسافران تابستانی بوده و تمامی ظرفیت های شهرستان برای استقبال مطلوب از مسافران به کار گرفته شده است.

حسین فارسی روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان شهرستان ملایر افزود: به طور قطع 2 برند انگور و کشمش مسافران و گردشگران زیادی را تابستان امسال به ملایر می کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی بیان کرد: با توجه به اینکه پس از ماه مبارک رمضان عید سعید فطر و موج نخست سفرهای تابستانی را پیش رو داریم، باید برای حضور گردشگران و مسافران آماده باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به تردد مسافران در پارک ها و بوستان ها و برپایی چادر در این مکان ها تاکید کرد: به منظور تامین امنیت مسافران نیروی انتظامی گشت های ویژه ای را در محل های اسکان مسافران در نظر بگیرد.
فارسی خواستار تشدید نظارت ها و بازرسی ها در ایام تابستان و همزمان با حضور مسافران در این شهرستان به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تخلف شد.
وی ادامه داد: در این رابطه بازدیدهای مستمر از دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد خدمات سفر انجام می شود و در پایان نیز ارزیابی های لازم به عمل می آید.
فارسی مرمت و بازسازی یخدان میرفتاح را در اولویت دانست و گفت: علت ریزش این بنای تاریخی به صورت علمی در دست بررسی است و به زودی قرارداد مرمت یخدان میرفتاح با یک شرکت معتبر انجام می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنا پیش بینی شده است و باید به گونه ای مرپت و بازسازی شود که در آینده دوباره تخریب نشود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی و 2 برند انگور و منبت ظرفیت های لازم را برای جذب مسافران و گردشگران بویژه در فصل تابستان دارد.
ابراهیم جلیلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت در تابستان گذشته بیان کرد: این رویداد ملی موجب افزایش ورود گردشگران و مسافران به این شهرستان شد.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند همراهی و آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمت رسانی بهتر به مسافران تابستانی بویژه در تعطیلات عید فطر هستیم افزود: کمیته های 10 گانه و ستاد فرعی خدمات سفر در بخش ها باید تشکیل شود.
جلیلی ضمن اعلام آمادگی دبیرخانه ستاد خدمات سفر تابستانی به اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه این ستاد همچون نظافت ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان و تغییر چیدمان موزه، استقرار راهنمای موزه، تهیه بروشور نقشه گردشگری شهر ملایر و بازدید از تاسیسات گردشگری اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته یکصد هزار و 464 مسافر و گردشگر در ملایر اقامت و 683 هزار و 318 تن از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.
7528/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهر ملي منبت شهر جهاني انگور معاون فرماندار ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: بارش‌های استان تا امشب و فردا صبح ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه هفته آینده موج جدیدی وارد استان خواهد شد.

روح الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان اظهار کرد: بارش‌های استان امروز تداوم داشته و فردا به تدریج کمتر خواهد شد اما همچنان در مناطق غربی استان بارش‌ها به‌صورت خفیف ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: با دور شدن سامانه بارشی فعلی از غرب کشور، بارش‌ها پایان یافته و این وضعیت آب و هوایی تا دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده موج دیگری وارد کشور خواهد شد و استان همدان را نیز تحت پوشش قرار داده و دوشنبه آینده، شاهد موج جدید بارش‌ها خواهیم بود.

زاهدی اضافه کرد: از فردا، دمای صبحگاهی استان کاهش پیدا کرده و می‌تواند به صفر درجه نیز نزدیک شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش سطح استان را در سوباشی با میانگین بارش ۲۸ میلی متر شاهد بودیم و در شهرستان نیز شورین با ۱۳ میلی متر میانگین بارش بیشترین میزان بارش در سطح شهرستان را داشتند.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان از آن منطقه خاکو با ۳۲ میلی متر بارش بوده و تا صبح امروز نیز میانگین بارش شهرستان همدان ۲۱ میلی متر گزارش شده است.

وی در پایان یادآور شد: بارش باران در جاده‌ها مشکلی برای مسافران عزیز ایجاد نخواهد کرد و میزان بارش‌ها در حدی نیست که جاده‌ها مسدود شوند؛ اما با این حال بارش‌ها موجب لغزندگی سطوح و کاهش دید به واسطه مه در جاده‌ها خواهند بود.

کد خبر 750284

دیگر خبرها

  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود