Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:37:29 GMT

شرط فراکسیون امید برای پیگیری مطالبات مردم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۱۳۹

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت:‌ این فراکسیون تا جایی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند که موجب تضعیف دولت نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: از ابتدای انقلاب رویدادهای مهم کشور را با میزان حضور مردم سنجیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه مردم در اوج مشکلات اقتصادی در راهپیمایی حضور پیدا کرده و نمونه بارز آن راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بود که حضور مردم جدی‌تر از قبل بود.

وی افزود: اینکه یک جریان سیاسی برنامه‌های خود را اعلام کرده و برای خود از هم‌اکنون تبلیغات کند زود است چرا که شرایط این کار زود است. ضمن اینکه جریانات سیاسی باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند که ما هم این کار را می‌کنیم.   رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان حضور مردم در انتخابات است.   عارف در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون امید مطالبات مردم از رئیس جمهور را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: وظیفه ما پیگیری مطالبات مردم و وعده‌های داده شده است.ضمن اینکه فراکسیون امید مطالبات مردم را تا حدی که موجب تضعیف دولت که امروز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبه‌رو نشود، پیگیری می‌کنیم.   وی افزود: آقای روحانی و دولتش باید جدی‌تر و با قدرت بیشتری وعده‌های داده شده را اجرایی کرده و مطالبات مردم را پیگیری کند.   نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست دستگاه قضا گفت: با توجه به تجربه و شناخت خوبی که آقای رئیسی از قوه قضاییه دارد امیدوارم نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در خصوص دستگاه قضا رفع شود.   عارف تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه رفتاری که بوی تفرقه، دوگانگی و دوقطبی بدهد را نمی‌پذیریم و با آن مخالفت می‌کنیم.   وی افزود: یکی از اعضای فراکسیون امید که قضای زبردستی در قوه قضاییه است رابط ما با آیت‌الله رئیسی به منظور موضوعات مربوط به قوه قضاییه است که این موضوع مورد تفاهم دو طرف بوده است.   رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: لیست امید با فراکسیون امید متفاوت است چرا که ما برای این لیست هزینه داده و مردم هم آنها را انتخاب کرده‌اند.   عارف افزود: با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم. تحریم‌های ظالمانه یکسویه و هوشمندانه آمریکا که نسبت به تحریم‌های گذشته متفاوت است عملاً کارزار تمام عیاری را به راه انداخته که در این بین جنگ تمام عیار و روانی‌ای را شاهدیم.   وی تصریح کرد: مطمئن هستیم با توکل به خدا و تجربه چهار دهه گذشته از این دو جبهه سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ رودرروی نظامی پیروز بیرون می‌آییم البته شرط پیروزی ایجاد فضای سوم خرداد ۱۳۶۱ یعنی وحدت و انسجام و شنیدن یک صدا از مردم است.   رئیس فراکسیون امید در عین حال با تاکید بر شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات مختلف گفت: البته وقتی مساله ملی و مهم برای کشور پیش می‌آید باید همه حول یک صدای واحد انسجام و وحدت داشته باشیم. امروز با مشکلاتی بخصوص در بُعد معیشتی روبه‌رو هستیم که کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند منتهی بالاتر از جنگ روانی انتظاری است که از دولت برای میدان‌داری برای مسائل معیشتی، اقتصاد و اشتغال مردم می‌رود.   عارف با بیان اینکه دولت باید با انسجام‌بخشی تیم اقتصادی و کارآمدتر کردن آن سیاست‌ها را با اتکا به اقتصاد مقاومتی پیش ببرد اظهار داشت: باور ما این است که باید به سمت حذف وابستگی به نفت پیش رفت و نفت را از اقتصاد دور کرد. ضمن اینکه راهبرد اصلی اقتصاد کشور در پیش گرفتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و حرکت به این سمت و همکاری بقیه نهادها است.   عارف تعامل بسیار نزدیک با مردم را امری ضروری خواهند و گفت: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند. اگر مردم در جریان مسائل و مشکلات باشند و واقعیات را بدانند طبیعتاً همراهی می‌کنند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران