Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:25:06 GMT

افراد کم‌خون سحری چه بخورند؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۲۵۲۳

افراد کم‌خون سحری چه بخورند؟

متخصص تغذیه گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند، همچنین سعی کنند غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش مشرق، سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک «رمضان» توضیح داد: بهترین نوشیدنی برای روزه داران در این ماه آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که آب مصرفی زیاد سرد نباشد و در هنگام افطار هم بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه استفاده از شیر ولرم در زمان افطار توصیه می‌شود، گفت: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین تشنگی را نیز از بین نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: رفع تشنگی با مصرف لیموترش در وعده «سحری»

مظهری افزود: اگر بخواهیم از یک نوشیدنی مفید دیگر نام ببریم شربت آبلیمو گزینۀ مناسبی است. شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد به دلیل اینکه شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و مواد قندی در خون کاهش می‌یابد در نتیجه در میان روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تغذیۀ افراد کم‌خون گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند همچنین سعی شود غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را هم کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهدای خون در ماه مبارک رمضان ضرری برای افراد دارد توضیح داد: اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود. تنها باید دقت کرد که این میزان خون کم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می‌توانند با استفاده از آب، میوه و سبزی این کمبود را جبران کنند.

منبع: ایلنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس تغذیه سحری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد