Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:52:22 GMT

زلزله 3.6 ریشتری مریوان در کردستان را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۱۷۷

زلزله 3.6 ریشتری مریوان در کردستان را لرزاند

سنندج - ایرنا - زلزله ای به قدرت 3.6 ریشتر (مقایس امواج درونی زمین) ساعت 7 و 59 دقیقه و 51 ثانیه روز پنجشنبه نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در استان کردستان را لرزاند.

به گزارش مرکز لزره نگاری ایران، ساعت 7 و 59 دقیقه و 51 ثانیه روز پنجشنبه دوم خرداد زمین لرزه ای در عمق 10 کیلومتری زمین با عرض جفرافیایی 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

68 درجه شمالی مرز عراق و کردستان - حوالی مریوان (کردستان) رخ داد.
نزدیکترین شهرها به این زمین لرزه مریوان با 24 کیلومتر، چناره و بویین سفلی با 28 کیلومتر بودند و نزدیکترین مراکز استان به آن نیز سنندج در 98 کیلومتری و کرمانشاه در 178 کیلومتری است.
آرتیکاس اقبال سرپرست فرمانداری مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این زمین لرزه در شهر مریوان احساس نشده است، اظهار داشت: مرکزیت این زمین لرزه در خاک عراق گزارش شده و با توجه به مجاروت آن دستگاه های لرزه سنج آن را ثبت کرده اند.
شهرستان مریوان در 125 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از قمست غرب خود به شهر پنجوین در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با 100 کیلومتر مرز متصل است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق دارد.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زلزله حوادث مركز لرزه نگاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان

 مسابقات فوتبال جام روستایی شهرستان مریوان با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های شهرستان‌های مریوان، سروآباد و شویشه برگزار شد و از سوی مردم این منطقه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.

 دیدار فینال این رقابت‌ها بین ۲ تیم «چوین» و «نی» برگزار شد که تیم «نی» توانست با سه گُل بدون دریافت هیچ گُلی حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

جایگاه دوم این رقابت ها به تیم «چوین» رسید و تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم اظهار کرد: مواردی همچون اخلاق مداری، همبستگی و اتحاد که به عنوان شعار مسابقات نیز تعیین شده بود از سوی تیم‌های شرکت کننده به خوبی رعایت شد.

فرزاد خاکی گفت: شاهد صحنه‌های دیدنی در این مسابقات بودیم و این مسئله نمایانگر ترویج فرهنگ اخلاق مداری در میادین ورزشی است.

در آیین اختتامیه مسابقات فوتبال روستایی شهرستان مریوان «بیژن ذوالفقارنسب» پیشکسوت نامدار رشته فوتبال استان کردستان و کشور حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان