Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@05:18:38 GMT

پمپئو هم از تندروی بولتون نگران شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۳۸۱

شبکه خبری سی ان ان به نقل از چند منبع در کاخ سفید گزارش داد که تندروی‌ها و سبک افراطی بولتون در تحمیل نظرات جنگ طبانه خود، پمپئو را نگران تجاوز وی به حوزه اختیاراتش کرده است. ناطقان: سی ان ان بامداد پنجشنبه در تارنمای خود نوشت: چهار منبع آگاه گفتند که رقابت جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای اعمال نفوذ در طیفی از مسائل از جمله درباره ایران، کره شمالی و ونزوئلا، تنش‌هایی میان این مقام‌های کاخ سفید ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند منبع مختلف به این شبکه خبری گفتند که روش محاسبه گر بولتون چندان مورد رضایت پمپئو نبوده و باعث شده این نگرانی به وجود آید که بولتون پای خود را از نقش مشاور امنیت ملی فراتر گذاشته و به حیطه اختیارات وزیر امور خارجه تجاوز کرده باشد.

یکی از این منابع تنش میان این دو را اینگونه توصیف کرد که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اینگونه به نظر می‌رسد که بولتون نقش وزیر خارجه را ایفا می‌کند و در برخی از مسائل بسیار حساس از جمله در توئیتر بسیار پر سروصدا ظاهر می‌شود.

به نوشته سی ان ان، اگرچه تنش‌های داخلی در موضوعات امنیت ملی امری تازه نیست، اما یکی منبع که شاهد تنش‌های میان بولتون و پمپئو بوده اذعان کرد که این تنش‌ها در نشست‌های امنیت ملی کاخ سفید کاملا نمایان است.

براساس این گزارش، بولتون از زمانی که به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده، سبکی متفاوت از پیشینیان خود در این سمت اتخاذ کرده است.

وی از زمان انتصاب به این سمت در حالی که باید میان نهاد‌های مختلف درگیر در موضوع امنیت ملی هماهنگی ایجاد کند، تاکنون نشست‌های بسیار کمی با حضور مقام‌های مختلف برگزار کرده است.

بولتون در این مدت ترجیح داده که فقط نشست‌های کوتاه و غیررسمی با شخص ترامپ و مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا برگزار کند تا از رسیدن نظرات مخالف به ترامپ جلوگیری کرده و نقش مشاور امنیت ملی را از نقش اطلاع رسانی به رئیس جمهوری به نقش تصمیم گیری ارتقا دهد.

سی ان ان همچنین در گزارش خود آورده است که بولتون در درخواست‌هایی که برای دریافت اطلاعات به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ارسال می‌کند، نام پمپئو را حذف می‌کند تا در جریان این اطلاعات قرار نگیرد که این امر ناراحتی وزیر خارجه آمریکا را در پی داشته است.

بولتون اخیرا سفری به مقر سیا در ایالت ویرجینیا برای دریافت اطلاعاتی پیرامون ایران داشته است که به گفته سی ان ان، حضور شخصی وی در مقر سیا به دلیل حساسیت اطلاعات نبوده، بلکه وی خواسته افرادی همچون مقام‌های وزارت خارجه و آن دسته از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا که در حلقه نزدیکان او نیستند، در جریان این اطلاعات قرار نگیرند.

به گفته منابع آگاه، وظیفه مشاور امنیت ملی دادن اطلاعات به رئیس جمهوری و اجرای دستورات او است، اما بی ثباتی ترامپ در تصمیم گیری فضایی برای بولتون ایجاد کرده که به دنبال تاثیرگزاری روی او باشد.

این رفتار‌های بولتون حتی عصبانیت ترامپ را در به دنبال داشته است. یک منبع آگاه می‌گوید که ترامپ بار‌ها گفته است بولتون در موضوع کره شمالی او را تضعیف کرده و نزدیک بوده که کلیت فرآیند مذاکرات با پیونگ یانگ را به بن بست بکشاند.

درباره ایران نیز ترامپ معتقد است که بولتون به دنبال جنگ افروزی است، اما رئیس جمهوری آمریکا خواستار مذاکره و توافق با ایرانیان است.
حتی مواقعی بوده که ترامپ در دیدار‌های رسمی مقابل مقام‌های خارجی به بولتون تشر زده و برای دریافت مشاوره رو به پمپئو کرده است. منبع: افتاب برچسب ها: پمپئو ، بولتون ، نگرانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پمپئو بولتون نگرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد