Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در بیانی‌های با گرامیداشت یوم الله سوم خرداد ماه، سالروز استقامت و پایداری، فتح خرمشهر را در حقیقت پرچم و بیرق پر افتخار امت شهید پرور ایران اسلامی در برابر اردوگاه کفر و نفاق و ظلمت استکبار جهانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر یوم الله سوم خرداد، روز فتح خرمشهر، روز مقاومت و پایداری، روز شکوه و عزت و حماسه فرا می‌رسد و همگان را به تفکر و تدبر در این فتح عظیم که دست قدرت خداوند تبارک و تعالی در آن به وضوح عیان گردیده است فرا می‌خواند.

فتح خرمشهر، نه فتح خاک که فتح ارزش‌هایی والا و انسان ساز است.

فتح خرمشهر، نماد عزت، سربلندی و شکوه تفکر بسیجی و انقلابی است.

فتح خرمشهر، در حقیقت پرچم و بیرق پر افتخار امت شهید پرور ایران اسلامی در برابر اردوگاه کفر و نفاق و ظلمت استکبار جهانی است.

فتح خرمشهر، روایت معجزه آسای شهیدانی است که با اقتدا به امام شهیدان، عظمت و اعتلای کلمه حق را فریاد کردند و عذاب ذلت و خفت را به استکبار جهانی و دنباله روهایش چشاندند و امروز دلباختگان فرهنگ انسان ساز شهادت در جبهه‌های دیگری با همان شور و رشادت روز‌های خون و خاک و آتش حماسه آفرینی می‌کنند.

آری! امروز یادگاران آن دوران، در سنگر نبرد خدمت رسانی، جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی همچنان بیرق استقامت و پایداری را بر دوش می‌کشند و شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور می‌رسانند.

امروز به معنای واقعی کلمه، فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگ استقامت و پایداری، فرهنگ دفاع و نبرد همه جانبه و در یک کلام فرهنگ عاشورایی و تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف، اعم از عرصه‌های علمی، دفاعی، اقتصادی و خدمت رسانی، توانایی خود را به رخ جهانیان کشیده است.

رزمندگان امروز، مجاهدان جبهه رونق تولید، سنگر فرهنگ و خدمت در همه عرصه‌هایی هستند که حضور نجات بخش آنان را می‌طلبد. حضوری پر شور و حماسی که دوست و دشمن را به تعجب و حیرت وا داشته است. دوستان را امیدوار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و اذنابش را درمانده و خوار و ذلیل کرده است.

در همین راستا پاسداران و بسیجیان و همه سربازان جان بر کف سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن بزرگداشت یوم الله سوم خرداد، روز استقامت و پایداری و سالروز فتح خرمشهر و تبریک این فتح عظیم به آحاد ملت حماسه آفرین ایران اسلامی، همگان را به تاملی دوباره در ابعاد مختلف پیدا و پنهان این فتح عظیم فرا خوانده و بار دیگر عامل اصلی این فتح سرنوشت ساز را که همانا تبعیت خالصانه و بصیرت مندانه از، ولی فقیه زمان بود، یاد آوری می‌نماید.

رزمندگان همیشه پیروز سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، رجاء واثق دارند که امروز هم کلید حل همه مشکلات جامعه، عمل به فرامین و راهبرد‌های نجات بخش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی می‌باشد و جز این، راه برون رفتی از مشکلات اقتصادی معیشتی فرهنگی و ... متصور نیست.

امروز هم مصداق کاملی از همان رشادت و حماسه‌ای که فتح خرمشهر را آفرید، با حضور خودجوش و مردمی رزمندگان، بسیجیان، علما و روحانیون و همه نیرو‌های مسلح جان برکف اعم از سپاه و ارتش و بسیج و گروه‌های جهادی مردمی در مناطق سیل زده کشور رقم خورده و شور خدمت رسانی به هموطنان سیل زده همچنان ادامه دارد و اقتدار و شور و شوقی با همان ابعاد سوم خرداد و فتح خرمشهر را در برابر چشمان جهانیان قرار داد.

اول و آخر کلام فرمایش ماندگار و ارزشمند امام راحل عظیم الشان است که در سخنی الهی فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

والسلام علی من اتبع الهدی   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر خرمشهر سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی

سایت مبلغ: این نامه که قدیمترین نقل آن در بخش الروضه کتاب الکافی مرحوم کلینی آمده است (ج ۸، صص ۲ـ۱۴) در منابع دیگر از جمله کتاب الوافی فیض کاشانی (۱۰۹۱ق.) (ج ۲۶، صص ۹۷ـ ۱۱۳) و تحف العقول نوشتة مرحوم ابن شعبه حرانی از علمای قرن چهارم (صص ۳۱۳ـ ۳۱۵) هم آمده است و نسخه های مختلف این نامه با وجود اختلاف جزئی در چینش مطالب، یکسان است. مفاد این نامه دربردارندة مطالب بسیار سودمندی است که استخراج و دسته بندی آنها می تواند الگویی برای سبک زندگی یک مسلمان در همة ابعاد به ویژه روابط مختلف مسلمانان در همة ادوار تاریخ از جمله دوران معاصر که چگونه دیندارانه زیستن یک پرسش عمومی است در اختیار ما قرار دهد.

گویه های استخراج شده از متن نامه ۵۵ بند بود ولی با توجه به تناسب برخی گویه ها با دو بخش مختلف، این گونه ها در هر دو بخش مورد استناد قرار گرفته است. همچنین برخی گویه ها به دلیل مشابهت بسیار زیاد با هم در یک بند ذکر شده است. بنا بر این جمع گویه های زیر الزاماً به تعداد گویه های برداشت شده از نامه نیست.

اصلی ترین و مهم‌ترین نکات مندرج در این نامه چنین است:
الف. رابطة انسان با خدا
۱. عاقبت نیکو و عافیت خواهی از پروردگار
۲. اهتمام زیاد به تهلیل (ذکر لااله الا الله) و تسبیح (ذکر سبحان الله) و تقدیس خداوند و خاکساری در برابر ذات اقدس خداوند
۳. اهتمام زیاد به دعا (دو بار ذکر شده است)
۴. رغبت به آن چه خداوند ما را به آن ترغیب کرده است.
۵.دوری جستن از انس گرفتن به آن چه خداوند حرام کرده است

۶. پیروی نکردن از هوای و هوس و برداشتهای شخصی در امر دین و پای بندی تمام به حلال و حرامهای الهی
۷. پیروی از زندگی پیامبر و پیروی نکردن از هوی و هوس و برداشتهای شخصی در فهم و تفسیر زندگی پیامبر
۸. یک بار دست بلند کردن به هنگام آغاز نماز
۹. اهتمام به ذکر خدا در ساعات مختلف روز و شب
۱۰.کوشش فراوان برای فرمان بردن از خدا و بندگی او (دو بار ذکر شده است)

۱۱. اهتمام به حفظ آن چه از رسول خدا و ائمه اهل بیت او باقی مانده است
۱۲. رضایت داشتن از آن چه خدا ساخته و خواسته است
۱۳.اهتمام به نمازهای روزانه
۱۴. دوری جستن از بازداشتن (حبس) حقوق الهی
۱۵. ولایت پذیری خدا و رسول خدا و مؤمنان و تبری جستن از دشمنان آنها

۱۶. وفای به عهدی که در برابر خداوند بر گردن دارد مانند ولایت پذیری، اقامة نماز، پرداخت زکات و دادن قرض الحسنه
۱۷. دوری جستن از آن چه خداوند آن را حرام کرده است
۱۸. توجه به این نکته که اسلام یعنی تسلیم در برابر حق
۱۹. اطاعت از خدا برای احسان به نفس
۲۰. دوری جستن از معصیت و گردن فرازی کردن در برابر خداوند (دو بار ذکر شده است.)

۲۱. توجه به این که هیچ کس جز خدا غنی کنندة انسان نیست
۲۲. کوشش برای برخورداری از شفاعت شفاعت کنندگان از طریق به دست آوردن رضای خدا
۲۳.ترک نکردن فرمان خدا و فرمان هر کس که به پیروی از خدا فرا می خواند.
۲۴. عاقبت نیکو وعافیت خواستن از خدا
۲۵. درخواست از خداوند برای جای دادن اسلام در سینة خود و سخن گفتن بر اساس حق
۲۶. توجه کردن به این نکته که شرط محبوب خدا شدن پیروی از فرامین خدا و اولیای اوست.

ب. رابطة انسان با دیگران
۱. حفظ آرامش و وقار و سکینه
۲. حفظ حیاء و دوری جستن از هر آن چه صالحان پیش از ما از آنها دوری جسته اند.
۳. خوش رفتاری با مخالفان و دوری جستن از شدت بخشیدن به مخالفت با آنها (دو بار ذکر شده است)
۴. برخورد نیکو داشتن با بدرفتاریها برای جلوگیری از نادیده گرفته شدن و زیر پا ماندن حق
۵. بازداشتن زبان جز از خیر و پرهیز از بدگویی و تهمت و دشمنی ورزی

۶. دوری جستن از آن چه خداوند ما را از آن برحذر داشته است.
۷.سکوت جز در آن چه برای آخرت سودمند باشد.
۸. شکیبایی ورزیدن در برابر مشکلاتی که دشمنان در برابر پای بندی به حق ایجاد می کنند.
۹. خوش رفتاری با مردم
۱۰. پرهیز از دشنام دادن به دشنام دهندگان به خدا و اولیاء خدا

۱۱.مهرورزی به مستمندان و دوری جستن از خوار شمردن و تکبر ورزیدن به آنها
۱۲. دوری جستن از فخرفروشی و خودبزرگ بینی
۱۳.دوری جستن از بغی و تعدی به حقوق دیگران
۱۴. دوری جستن از حسد
۱۵.کمک به مسلمانان مظلوم

۱۶.کمک به همدیگر
۱۷. دوری جستن در حد توان از بدگوئی علیه صالحان نزد پیشوای جامعة اسلامی و در تنگنا قرار دادن امام
۱۸. دوری جستن از در تنگنا قرار دادن برادران مسلمان
۱۹. دقت در مرزبندی های اعتقادی و اجتماعی و دقت در این که انسان در شمار اهل باطل قرار نگیرد.
۲۰. پرهیز از قرار دادن خدا و امام و دین در معرض دشمنیهای اهل باطل

۲۱. قرار دادن حب و بغضها بر اساس معیارهای خداپسندانه
۲۲. عادت دادن نفس به بلاء و مصیبت در دنیا و تدبر در مصائب پیامبران که قرآن آنها را ذکر کرده است.
۲۳. پیروی کردن از هدایت و وقار و آرامش و حلم و خشوع و تقوا و راستگویی و وفای به عهد صالحان

ج. رابطة انسان با خود
۱.حفظ حیاء و دوری جستن از هر آن چه صالحان پیش از ما از آنها دوری جسته اند،
۲. پرواپیشگی و رعایت تقوی، دوری جستن از آن چه خداوند ما را از آن برحذر داشته است.
۳. نیکی کردن به جسم و جان خود
۴. اطاعت از خدا برای احسان به نفس

امام صادق علیه السلام در بخشی از این نامه فرموده اند: هَذَا أَدَبُنَا أَدَبُ اللَّهِ فَخُذُوا بِهِ وَ تَفَهَّمُوهُ وَ اعْقِلُوهُ وَ لَا تَنْبِذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ مَا وَافَقَ هُدَاکُمْ أَخَذْتُمْ بِهِ وَ مَا وَافَقَ هَوَاکُمْ طَرَحْتُمُوهُ وَ لَمْ تَأْخُذُوا بِهِ
این آداب (پیشنهادی) ما و همان آداب خدایی است، آن را دریابید و آن را فهم کنید و در آن بیاندیشید و آن را پشت سر خود نیناندازید، اگر چنین کنید و به این آداب عمل کنید، به آن چه سازگار با هدایت یافتگی شماست دست یافته اید و به آن چه سازگار با هواپرستی شماست پشت کرده اید و آن را وانهاده اید.
این پیام تنها خطاب به مخاطبان اولیه نامه نیست، این پیام همة مسلمانان و بلکه همة انسانهای حقجو را به خود فرا می خواند.

* این متن خلاصه‌ای از یک مقاله مفصل برای ارائه به همایش امام جعفر الصادق(علیه السلام) در دانشگاه سلجوق قونیه است که به اقتضای فضای مجازی سرفصل های مختصری از آن در سایت «مبلغ» منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902599

دیگر خبرها

  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر