Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:47:00 GMT

خرمشهر را خدا آزاد کرد درسی برای همیشه تاریخ

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۸۶۸

خرمشهر را خدا آزاد کرد درسی برای همیشه تاریخ

صالحی گفت: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» درست بود چراکه در کنار حجم کم امکانات و ایثارگری‌های مردم و رزمندگان، طعنه ایشان به دنیای مادی در آن زمان بسیار قابل تامل است، اما امام پیروزی را از جانب خدا دانستند تا فراموش نشود.

«خلیل صالحی» در گفتگویی به مناسبت سی و هفتمین سالگرد حماسه ی آزادسازی خرمشهر، به خبرنگار شبستان گفت: آزادی خرمشهر از بزرگترین دستاوردهای جنگ تحمیلی است که با رشادت و دلاوری رزمندگان اسلام به ثمر نشست و ضربه ی مهلک فیزیکی و روانی بر ارتش بعث عراق وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تأکید بر اینکه عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و وطن‌خواهی پیام حماسه سوم خرداد بود، افزود: ارتش بعث عراق هیچگاه تصور نمی کرد که در برابر نیروهای مردمی سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی که به ادعای دشمنان آنروز ضعیف و ناتوان شده بودند، شکست بخورد.

 

وی اظهار کرد: صدام به دنبال این بود تا با اشغال خرمشهر، جنگ را فرسایشی و یک صلح تحمیلی را به ایران اسلامی تحمیل و خرمشهر را نیز از ایران جدا کند، اما این هدف راهبردی صدام با مقاومت مردم و آزادسازی خونین شهر شکست خورد و پس از آزادسازی خرمشهر قهرمان بود که فشارهای بین المللی بر ایران وارد شد تاصلح را بپذیرد اما هوشمندی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران و آینده نگری ایشان در مورد روحیه ی ددمنشی و جنگ طلبی صدام جنایتکار سبب شد تا ایشان فرمان ادامه ی جنگ را صادرکنند و هرگز فریب بازی های سیاسی و دروغین صدام و متحدین غربی و شرقی آنرا نخورند.

 

صالحی با اشاره به نقش نیروهای مردمی در آزادسازی خرمشهر گفت: حضور نیروهای مردمی در عملیات بیت المقدس نسبت به عملیات های دیگر بسیار گسترده بود و در طول مدت این عملیات چندین هزار نیروی آموزش دیده بسیجی به کمک رزمندگان کشورمان شتافتند و این امر یکی از دلایل اهمیت عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر محسوب می شود زیرا در این عملیات اوج اقتدار نیروهای مسلح ایران نشان داده شد و ایرانیان توانستند نیروهای گسترده دشمن را با تمام پشتیبانی هایی که از آنها می شد به زانو در آورند. 

 

وی با بیان جمله تاریخی امام راحل پس از آزادسازی خرمشهر که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، خاطرنشان کرد: دکترین سیاسی و الهی امام(رحمت الله علیه) و طعنه ایشان به دنیای مادی در آن زمان بسیار قابل تامل است، چرا که در کنار حجم کم امکانات و ایثارگری‌های مردم و رزمندگان این جمله را عنوان نمودند و در حالی که ایران اسلامی برای آزادی خرمشهر شهدای زیادی تقدیم کرد اما امام پیروزی را از جانب خدا دانستند تا فراموش نشود تمام امور در این عالم ورای برنامه ریزی، تلاش و مجاهدت، به قدرت لایزال الهی و لطف خداوند متعال بستگی دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تحسین روحیه همدلی و هم صدایی ملت بزرگ ایران در طول دوران دفاع مقدس بویژه حماسه فتح خرمشهر، یاد آور شد: امروز نیز با تقویت روحیه مسئولیت پذیری در جامعه زیر سایه همدلی و وحدت ملی و همچنین سرلوحه قراردادن فرمایش های رهبر معظم انقلاب در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، می توان در مقابل هجمه های سنگین دشمنان ایستاد و تمامی نقشه های شوم آنها را خنثی نمود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس مسجد کانون های مساجد خراسان جنوبي روزه اولی ها دختران روزه اولی بیرجند روزنامه سالروز آزادسازی خرمشهر عدالت خواهی ظلم ستیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها