Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - استاندار قزوين گفت: براي افزايش مشارکت مردم و ايجاد اعتماد عمومي بايد سلامت فرآيند انتخابات در اولويت کار اعضاي ستاد انتخاباتي استان قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، عبدالمحمد زاهدي روز پنجشنبه در اولين نشست ستاد انتخابات استان قزوين افزود: فرآيند انتخابات شبيه فرآيند توليد در يک کارخانه است و همه اقدامات در اين حوزه بايد بر اساس يک جدول زمان بندي دنبال و به دقت پيگيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اعضاي ستاد انتخابات براي سلامت فرآيند انتخاباتي بايد دقت کنند که هيچ گونه حرف شفاهي در جريان برگزاري انتخابات پذيرفته نيست و بايد همه ابهامات و دستورات به صورت مکتوب اعلام شود تا قابليت پيگيري و اجرايي پيدا کند.
زاهدي همچنين گفت: اگر دستوري از سوي مسئولي صادر شد که خلاف قانون است، بايد براي رفع شبهه استعلامات لازم صورت پذيرد و در اين مواقع تعيين تکليف با وزارت کشور است.
استاندار قزوين، 2 فاکتور اصلي در جريان انتخابات را قانون گرايي و تسلط بر فرآيند انتخابات دانست و گفت: اگر کوچک ترين کوتاهي در جريان انتخابات صورت پذيرد، عواقب بسيار ناگواري خواهد داشت و براي پيشگيري از هرگونه اتفاق ناخوشايند بايد اقدامات بر اساس روز شمار ابلاغي وزارت کشور دنبال شود.
وي همچنين گفت: فرمانداران و همه اعضاي ستاد انتخابات بايد در کلاس هاي توجيهي شرکت کنند و به فرآيند انتخابات اشرافيت کامل داشته باشند تا جاي هيچ گونه کوتاهي و قصور وجود نداشته باشد.
زاهدي اضافه کرد: يکي از وظايف اصلي اعضاي ستاد انتخابات استان نظارت بر رفتار نامزدها و هواداران آنهاست که بايد با مستندسازي همراه بوده و اگر ستاد کانديدي خلاف سلامت انتخابات رفتار کرد بايد با برخورد مناسب روبرو شود.
استاندار قزوين اختلاف نظر بين مجري و ناظر انتخابات را موضوعي مهم و تاثيرگذار بر فرايند سلامت انتخابات دانست و گفت: اگر بين ناظر و مجري انتخابات اتحاد وجود داشته باشند، امکان خطا و هرگونه تخلف انتخاباتي افزايش مي يابد.
وي حفظ خونسردي در جريان انتخابات را بسيار مهم ارزيابي کرد و توضيح داد: داشتن آرامش براي متوليان برگزاري انتخابات الزامي است و بايد در مقابل هرگونه تنش و جنگ هاي رواني سعه صدر داشته و با تدبير رفتار شود.
زاهدي به امکان نفوذ دشمنان نظام و انقلاب در ستادهاي کانديدا اشاره کرد و گفت: برقراري امنيت در انتخابات بسيار با اهميت بوده و لازم است که قوانين و مقررات قبل و بعد از برگزاري انتخابات به درستي اجرا شود تا نقشه هاي دشمن براي تخريب چهره ها و کاهش حضور مردم در پاي صندوق هاي راي با شکست منجر شود.
مسئول ارشد اجرايي استان قزوين، تامين و تدارک اقدامات لازم در برگزاري انتخابات را براي جلوگيري از هرگونه سهل انگاري الزامي دانست و گفت: اگر کوچک ترين تاخيري در انجام بندهاي فرآيند انتخاباتي صورت پذيرد، خيانت در امانت شده و همه بايد به روزشمار انتخاباتي اهتمام داشته باشند.
زاهدي با بيان اينکه خيانت در امانت به هيچ عنوان قابل حلاليت طلبيدن نيست،اظهار داشت: اينطور نيست که به راحتي بتوان از نواقص و قصور در فرآيند انتخابات گذشت کرد و اعضاي ستاد انتخابات در برابر اين امانت بزرگ مسئول هستند.
وي خاطرنشان کرد: راي مردم نه متعلق به راي دهندگان يک حوزه و نه مربوط به کانديداست، بلکه اين راي ها يک امانت بزرگ اخلاقي در دستان ما به حساب مي آيد و بايد از هرگونه دست خوردن و دستکاري مصون بماند.
زاهدي همچنين گفت: همه کساني که به مردم سالاري اعتقاد دارند بايد شرايطي را فراهم کنند که رقابت انتخاباتي به گردش قدرت در جامعه منجر شود که در اين ميان وظايف اعضاي ستاد انتخابات از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دوم اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود.
9925*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود