Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:08:46 GMT

خودمان باید با هوشمندی مد را ایجاد کنیم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۸۳۳

خودمان باید با هوشمندی مد را ایجاد کنیم

یک طراح لباس گفت: باید با هوشمندی مد را متناسب با فرهنگ کشورمان ایجاد کنیم نه اینکه بر موجی سوار شویم که ارتفاع آن به مرور کم می‌شود و مدام در حال تغییر است.

مهزاد کوهی، طراح لباس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از دوران کودکی با توجه به اینکه مادرم برای انتخاب لباس حساسیت قابل توجهی داشت به این عرصه علاقه‌مند شدم، اظهار کرد: من در رشته کامپیوتر تحصیلاتم را تمام کردم اما بعد از آن احساس کردم که باید اطلاعاتم را در زمینه طراحی افزایش دهم به همین دلیل تحصیلاتم را در زمینه طراحی لباس شروع کردم و در کنار آن طراحی را نیز انجام می‌دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طراح لباس با اشاره به اینکه فرهنگ پوشش در حال تغییر است، گفت: همانطور که تکنولوژی رشد می‌کند، مد هم در حال عوض شدن است و فرهنگ پوشش نیز تغییر می‌کند و در این صورت بهترین کار این است که ما خودمان با هوشمندی مد را متناسب با فرهنگ کشورمان ایجاد کنیم نه اینکه بر موجی سوار شویم که ارتفاع آن به مرور کم می‌شود و مدام در حال تغییر است.

وی افزود: افراد باید خودشان شیوه لباس پوشیدن داشته باشند نه این که صرفاً قدم در راهی بگذارند که دنبال کننده مد باشد. در طول این سال‌ها، سعی کردم قدم‌هایی بردارم تا این تفکر و اندیشه را به ذهن و فرهنگ مخاطب انتقال دهد. مثلاً در اصفهان خیلی رنگ تیره استفاده می‌شد و من تلاش کردم رنگ‌های شاد را در طرح‌هایم داشته باشم. باید به این نکته هم توجه کرد که گاهی مد به ما نمی‌آید، برای همین باید شیوه شخصی خودمان را داشته باشیم.

کوهی با بیان اینکه برای جذب مخاطب به متریال، کیفیت و طراحی متفاوت توجه ویژه داشتم خاطرنشان کرد: من معتقدم افراد دارای عیب اندامی نیستند فقط نمی‌دانند چطور لباس بپوشند تا زیباتر به نظر آیند و وظیفه من به عنوان طراح این است که به آنها کمک کنم تا پوشش درست را انتخاب کنند و فکر می‌کنم یک از دلایلی که مخاطبان خود را جذب کرده‌ام این است که آن‌ها را در این حوزه به خوبی راهنمایی کرده‌ام.

این طراح پیرامون جلب اعتماد مشتریان آنلاین در فضای مجازی، توضیح داد و گفت: استودیوی ما فعالیتش را با حضور واقعی مخاطب شروع کرد و با توجه به فیدبک هایی که طی چند سال از مخاطب گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم فروش آنلاین هم داشته باشیم. عواملی همچون دقت به جزییات، حقوق طراح، نحوه عکاسی و... باعث شد تا مخاطب بتواند واقعیت لباس را تشخیص دهد. در حال حاضر از شهرهای مختلف مشتری آنلاین داریم.

وی انجام کارها به شکل تیمی را مفید دانست و ادامه داد: قطعاً کارهای تیمی برای رساندن محصول به مخاطب و رعایت زمانبندی به من کمک می‌کند. تمام طراحی‌ها توسط خودم انجام می‌شود، بنا به طرح و زمانبندی گاهی الگوکشی و حتی برش کار را هم انجام می‌دهم. نیروهای مختلفی را در حوزه‌های مختلف داریم که سعی کرده‌ام همین قضیه را هم به شکل تخصصی نگاه کنم. مثلاً نیرویی که دوخت مانتو را انجام می‌دهد، متفاوت است با نیرویی که دوخت شلوار را انجام می‌دهد. به طور کلی حدود ۶ تا ۷ نفر به عنوان زیرمجموعه مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طراح مد طراحی مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، گفت: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را برعهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهادهای فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، مطرح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: باید بررسی شود که در پایان برنامه‌های دهه کرامت با تمام هزینه‌های انجام شده چه دستاوردی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در هزینه‌کردها باید بسیار مراقب باشیم، عنوان کرد: باید تمام تمرکز خود را به کار بگیریم که برای یک کار ثواب، فعل حرام را مرتکب نشویم.

اجاق‌نژاد با اشاره به اینکه آورده دهه کرامت مخصوصا باید برای نسل جدید باشد، خاطرنشان کرد: تنها با برگزاری جلسات و نشست‌ها نمی‌توانیم فرهنگ را درست کنیم چرا که فرهنگ یک موضوع بسیار عمیق است.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی را باید به دست افرادی بدهیم که ذاتا فرهنگی هستند، تصریح کرد: باید نظرات این افراد فرهنگی را تجمیع کرده و در دهه کرامت به دنبال تحقق آن باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه فرهنگ باید مردمی باشد، یادآور شد: دولت تنها وظیفه زمینه‌سازی و راهبری را بر عهده دارد و انجام امور فرهنگی باید بر عهده مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های مردمی باید مردمی اداره شود، گفت: هر فرهنگی که دولتی شود، مردم آن منطقه در پذیرش آن فرهنگ مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران