Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:38:29 GMT

خورشید حماسه خرمشهر هرگز غروب نمی کند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۸۶۵

خورشید حماسه خرمشهر هرگز غروب نمی کند

اصفهان- ایرنا- فتح خرمشهر کارنامه درخشان دفاع مقدس است، خورشید این حماسه هرگز غروب نمی کند، خرمشهر حقیقتی است از مقاومت ملتی حماسه ساز یا شهری تک واژه، آزادی خرمشهر درس تاریخ دیگری است که خلق شبیه آن فقط از ملت ایران برآید.

به گزارش ایرنا، خرمشهر ، کعبه ای است در کتاب دلاورمردی های ایران سرفراز و فتح آن در قلب تاریخ ماندگار شده است، وقتی خرمشهر با خونبهای فرزندان این سرزمین آزاد شد و خندید، ایران یکپارچه در سرور و شادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولین و آخرین شعار آزادی خرمشهر ˈ الله اکبر ˈ و نخستین نقطه حضور رزمندگان و سلحشوران دلاور جان بر کف، خانه خدا بود.
مسجد جامع خرمشهر هنوز گواه این مقاومت و پایداری است، این که امام (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد، حق است و حقیقت رهایی هم نوای الهی است و تسلیم دشمن قدار هم الهی بود.
جان برکفان خونین بال و رزمندگان و ایثارگران عاشق، دلاورمردان غیور ارتشی، سپاهی و بسیجی، در این نبرد نابرابر ، سیاهی دشمن را محو و سپیده فجر را در خرمشهر به یادگار گذاشتند.
در مقاومت و پایداری خرمشهر بود که ددان کوردل بر همنوایی کرکسان پیر استکبار و استعمار یکبار دیگر فرار را بر قرار ترجیح دادند.
در حماسه خرمشهر بود که رزمندگان اسلام، زیباترین تابلوی ایثار و پایداری و مقاومت را در کتاب درخشان دفاع مقدس خلق کردند.
به راستی ، هنوز جاده های اهواز - خرمشهر، رود خروشان رزمندگان اسلام را گواه خواهد بود که چگونه با عشق و پایداری تمام ، حلقه محاصره دشمن زبون را تنگتر و آنان را ذلیل تر ساختند.
باید آموخت ؛ چه کسانی و با چه برنامه ای آزادی خرمشهر را تضمین کردند؟ چه پیکرهایی در آتش توپ و تانک دشمن سوختند و بر خون غلتیدند.
چه صدای رسایی در دل ها طنین انداز شد و بر قلب ها حکومت کرد تا خرمشهر را خونین شهر و خونین شهر را خرمشهر ساخت.
تاریخ دلاوری های مردان و زنان ایرانی در حماسه دفاع مقدس زبانزد عالم شد و سند رشادت رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر نیز برای همیشه در خاطره ها فراموش نشدنی است.
خونبهای شهدای این حماسه تاریخ ساز بود که قدرت و پایداری ایران اسلامی را تایید کرد.
آری ! لحظات ماندگاری تاریخ ملت ایران کم نیست، اگرچه اسکندر به گفته تاریخ با آتش خشم و کینه، تخت جمشید را نابود کرد ولی آریوبرزن هم بار خفت را با مقاومت در دل اسکندر گذاشت.
فتح خرمشهر ، تاریخ گویای پایداری و ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی است و آموزه های آن روز بود که امروز فرزندان این خاک در عرصه های گوناگون می درخشند و نام ایران را جادوانه می سازند.
پس تا عشق است ایمان و پایمردی این ملت کمرنگ نخواهد شد و مردمان حماسه ساز این دیار کهن مرز و بوم از وجب به وجب ایران حراست خواهد کرد و دشمنان این خاک را با همدلی و وحدت بر آتش خفت و آه خواهد سوزاند.
امروز بر همگان فرض است که دستاوردها این حماسه شگرف را هنرمندانه به نسل امروز بشناسانند و عظمت این جمله امام (ره) را که خرمشهر را خدا آزاد کرد نیز بیش از پیش تبیین کنند.
آری ! خرمشهر زنده است چون شهدا زنده اند، زنده باد ایران ، زنده باد خرمشهر و تا ایران ایران است، ایثار است.
6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فتح خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل + عکس

محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آنها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

این عکس مربوط به فرودگاه مهرآباد تهران در سال ۱۳۳۴ است.

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • حماسه وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل + عکس
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند