Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:26:59 GMT

باید بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور عملیاتی شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۲۶۱

باید بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور عملیاتی شود

قزوین – ایرنا – نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور عملیاتی شود چون یک تکلیف قانونی است و انضباط مالی را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا داود محمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که با حضور علی اکبر حاجی محمدی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: از مجموع بودجه کشور 15 درصد سهم استانی است و نمایندگان مجلس به سهم خود برای افزایش آن تلاش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:مجمع نمایندگان استان آماده هستند هرکجا نیاز دستگاه های اجرایی استان است در کنار مدیران حضور یافته و برای تحقق منابع مالی کمک کنند.
محمدی ادامه داد: تبصره 9 قانون بودجه کشور در خصوص اولویت های پژوهشی است و از سازمان برنامه و بودجه استان انتظار می رود با نمایندگان در تخصیص این اولویت ها مشورت و هفمکری صورت گیرد.
این نماینده افزود:باید از ظرفیت های قانونی بودجه کشور در ارتباط با بسیاری از طرح های عمرانی مانند آبرسانی از سد طالقان به قزوین، تکمیل بیمارستان ها، سالن سرپوشیده 6 هزار نفری، مترو هشتگرد به قزوین و جاده الموت به تنکابن بهره گیری شود تا شاهد تسریع در تکمیل و بهره برداری از آنها باشیم.
محمدی خاطر نشان ساخت:این ظرفیت های قانونی مانند اسناد خزانه اسلامی و بند ز تبصره پنج قانون بودجه، ملی و کشوری هستند و هر استان و دستگاهی سریعتر در این زمینه اقدام کند بیشتر از آن بهره مند خواهد شد.
محمدی با اشاره به حادثه سیل استان افزود:ظاهرا خساراتی که به واسطه سیل به استان وارد شد در سایه سیل بزرگ پنج استان دیگر کشور مدفون شده و دیده نمی شود و باید برای جبران خسارات سیل به راه ها،مزارع و تاسیسات استان بیشتر پیگیری کرد.
وی با اشاره به موضوع ارتقای نصرت آباد به شهر افزود:ارتقای این روستا با جمیعت 20 هزار نفری به شهر ضروری بود که خوشبختانه با نظر شورای برنامه ریزی استان تایید شد و باید گام بعدی برای ارتقای آن در شورای معماری و شهرسازی استان برداشته شود.
محمدی همچنین در خصوص درآمدهای حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی و برگشت اندک آن به استان و امکان تحویل نفت خام به پیمانکاران طبق تبصره قانونی قول پیگیری داد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بودجه اعتبار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان