Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لازم اجراست و همه دستگاهها باید آنها را در اسرع وقت اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، سیدمسعود عظیمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: در صورت اجرا نکردن مصوبات این کارگروه توسط یک بخش، دادستان می‌تواند برای نظارت و توضیح وارد میدان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به این ظرفیت بالا، مدیران واحدهای تولیدی و بخش خصوصی می‌توانند با دسته بندی مشکلات، خواسته‌های خود را ارائه تا با همفکری و مصوبات جدید برای حل آنها راهکار لازم پیدا شود.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد تأکید کرد: بخش خصوصی هم در پیگیری و اجرای مصوبات دقت بیشتری داشته باشد تا در صورت لزوم و رصد وضعیت، نظارت هم کند.
عظیمی با اشاره به مشکلات برخی واحدهای کاشی و نساجی، گمرک و شورای هماهنگی بانک‌ها را موظف کرد تا با شناسایی مشکلات عمده در مسیر صادرات و واردات واحدهای تولیدی به صورت روزانه، برأی حل آنها در کوتاه‌ترین زمان، راهکار مناسب ارائه کنند.
وی بر لزوم تشکیل جلسه‌ای فوری با شورای هماهنگی بانک‌ها برای دستیابی به راهکاری برای حل مشکلات ارزی واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت شوراها و کارگروه های اقتصادی استان به ویژه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای حل این مشکلات استفاده کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد در عین حال خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها شد و گفت: اگر بتوان به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کرد بسیاری از مسائل را می‌توان با اطلاع رسانی مناسب به واحدهای تولیدی و مردم حل کرد.
در این جلسه نمایندگانی از واحدهای تولیدی و نساجی استان گزارشی از مشکلات این بخش‌ در حوزه‌های مختلف به ویژه واردات مواد اولیه ارائه کردند.
1968/‏ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كارگروه تسهيل رفع موانع معاون استانداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی