Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر خواستار محاکمه رژیم سعودی به‌دلیل تجاوزهای این رژیم علیه حقوق بشر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سارا لی ویتسون دبیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: عربستان از صداهای اعتراض آمیز شهروندان خود می‌ترسد و به همین دلیل آنها را بازداشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عربستان باید به دلیل تجاوزهای حقوقی، جنگ علیه یمن و ترور جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی محاکمه شود.

ویتسون اظهار داشت که کاخ سفید از طریق عدم محاکمه رژیم سعودی این رژیم را به تجاوز علیه حقوق بشر تشویق می‌کند.

مسئولان سعودی اخیرا حکم اعدام سه مبلغ به نام‌های عوض القرنی و سلمان العوده و علی العمری را صادر کرده اند. این افراد سپتامبر سال 2017 میلادی بازداشت شدند.

از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهدی این رژیم تجاوزها علیه حقوق بشر تشدید شده است. از آن زمان تاکنون دهها فعال و معترض یا به زندان افتاده و یا به طرز فجیعی اعدام شده اند که آخرین جنایت تکان دهنده قتل جمال خاشجقی در کنسولگری عربستان در استانبول بود.

جنایت‌های رژیم سعودی و تجاوزهای بی وقفه علیه حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که مدعیان دروغین حقوق بشر به ادامه حمایت‌های خود از این رژیم ادامه می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر رژیم آل سعود حقوق بشر حسین هدایتی فتح خرمشهر احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ترزامی هوآوی انصارالله یمن زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات