Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- سرپرست معاونت استانداري و فرمانداري ويژه چابهار گفت: نمايندگي کنسولگري پاکستان براي سهولت در انجام کار تجار، بازرگانان و مسافران در چابهار ضروري است و بايد هر چه سريعتر راه اندازي شود.

به گزارش ايرنا رحمدل بامري روز پنجشنبه در نشست بررسي راهبردهاي منطقه‌اي و معرفي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي بندر چابهار با حضور وزير امور خارجه اظهار داشت: چابهار فرصت‌هاي بيشماري دارد که در صورت توجه به آنها مي‌توان به توسعه روابط با کشورهاي همجوار به ويژه پاکستان رونق بخشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: نمايندگي کنسولگري پاکستان در زاهدان مرکز استان سيستان وبلوچستان مستقر است و در صورت نياز بايد فرد متقاضي براي کمترين کاري حدود 700 کيلومتر راه را از چابهار تا زاهدان طي کند.
سرپرست فرمانداري ويژه چابهار بيان کرد: چابهار نقش مهمي در توسعه ايران و به ويژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواري با پاکستان نيازمند راه اندازي خط مسافرت دريايي چابهار- کراچي و برقراري پرواز چابهار- کراچي است تا زمينه تردد گردشگران، مسافران، بيماران، زوار و سرمايه گذاران و تجار 2 کشور ايران و پاکستان فراهم شود.
وي با اشاره به کوتاهي مسير بنادر چابهار ايران و گوادر پاکستان افزود: ايجاد خط ريلي چابهار- گوادر با فاصله حدود 200 کيلومتر بسياري از مشکلات را مرتفع و موجب رونق حمل و نقل بين المللي مي شود.
بامري بر رفع مشکلات مرز رسمي ريمدان چابهار تاکيد کرد و خواستار صادرات و واردات ميوه و انواع کالا و مسافر بين 2 کشور ايران و پاکستان از طريق اين مرز شد.
وي بر ايجاد اتاق بازرگاني و ميز چابهار و توسعه روابط اقتصادي، تجاري و سياسي بين ايران و پاکستان تاکيد کرد و گفت: وزارت امور خارجه مشکلات مربوط به اين وزارتخانه در مرز ريمدان را مرتفع کند.
سرپرست معاونت استانداري سيستان و بلوچستان و فرمانداري ويژه چابهار با اشاره به 320 کيلومتر مرز دريايي بر استفاده بهتر از فرصت ها تاکيد و خاطرنشان کرد: چابهار بيش از هشت مرکز دانشگاهي و 10 هزار دانشجو دارد که مي توانند در توسعه و آباداني اين منطقه نقش مهمي داشته باشند.
بامري گفت: يکي از اقدامات خوب دولت افتتاح طرح هاي بزرگ نظير بندر شهيدبهشتي و کارخانه هاي فولاد و پتروشيمي و طرح هاي بزرگ و کوچک بوده که جا دارد از خدمات دولت در اين منطقه تقدير شود.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار