Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نخواهد کرد
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنانی که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور دچار آسیب شده اند، به اطلاع عموم داوطلبان می‌رساند تعویق زمان برگزاری آزمون با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دلایل مشروحه ذیل امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهمیه بدون آزمون در ارشد علوم پزشکی حذف شد
سهمیه بدون آزمون برای رشته‌های فاقد رشته همنام مقطع کارشناسی ارشد در آزمون ارشد علوم پزشکی حذف شد، بر این اساس به جای سهمیه بدون آزمون برای این رشته‌ها، ۱۰ درصد سهمیه با آزمون اعمال می‌شود. این مصوبه که در چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ به تصویب رسید، برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به بعد اجرایی خواهد شد.

رشته محل‌های جدید دانشگاه‌ها برای پذیرش بدون کنکور اعلام شد
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اصلاحات و اعلام رشته محل‌های جدید صرفاً براساس سوابق تحصیلی برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری برای مهر ماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد. جداول رشته‌های جدید را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ نفر برای شرکت در دوره پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.  
سومین آزمون EPT امسال ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ثبت‌نام آزمون EPT از تاریخ برگزاری دوره آتی این آزمون خبر داد و اعلام کرد که تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل همدردی و کمک به داوطلبان مناطق سیل زده، باعث همزمانی برگزاری آن با آزمون EPT خردادماه شد؛ لذا زمان برگزاری آزمون EPT از ۲۴ خردادماه به ۳۱ خردادماه ۹۸ موکول شد

مهلت ارائه مدارک فراخوان جذب دکتری بهمن ۹۷ به پایان رسید
طبق اعلام دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای متقاضیان جذب دکتری فراخوان بهمن ماه سال ۹۷ که از طریق سامانه پیامکی یا تماس تلفنی و سامانه نور رضوی به آن‌ها اطلاع رسانی شده بود باید نسبت به ارائه حضوری مدارک در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد ۹۸ از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ به سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اقدام می‌کردند.

طرح ساماندهی کارکنان دانشگاه پیام‌نور در مجلس به تصویب رسید
محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام‌نور از پایان انتظار کارکنان قراردادی دانشگاه پیام‌نور برای تبدیل وضعیت خبر داد و گفت: طرح ساماندهی کارکنان دانشگاه پیام‌نور در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر کشور معرفی شدند
تایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور مربوط به سال ۹۷-۹۶ به صورت کامل منتشر شده است. در رتبه‌بندی سال ۹۶- ۹۷ در مجموع ۱۹۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد، ۸۴ دانشگاه جامع، ۲۹ دانشگاه صنعتی، ۴۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، چهار دانشگاه هنر و ۳۰ موسسه پژوهشی حضور دارند.   دانشگاه علامه طباطبایی شرایط لغو تعهد خدمت دانش‌آموختگان را اعلام کرد
به استناد ماده ۲۱ بند ۳ دستورالعمل جامع ایفای تعهد خدمت آموزش رایگان، یکی از روش‌هایی که دانش‌آموختگان دوره روزانه متعهد خدمت آموزش رایگان می‌توانند نسبت به لغو تعهد خدمت خویش اقدام کنند، ارائه گواهی عدم کاریابی قابل‌قبول است. بر این اساس مدت‌زمانی که دانش‌آموختگان فرصت دارند تا در بنگاه‌های کاریابی ثبت‌نام کنند تا شش ماه پس از تاریخ فراغت از تحصیل است و پس از گذشت شش ماه از تاریخ فراغت از تحصیل ارائه گواهی فوق قابل‌پذیرش نیست.

معاون اول رییس جمهور درخواست‌های دانشگاه خوارزمی را پیگیری می‌کند
عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار درخواست اختصاص اعتبار تکمیلی برای مرمت ساختمان پروین اعتصامی، مسجد دانشگاه، توسعه شهر سلول و مرکز رشد و کمک جهت تهیه زمین برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مطرح و مقرر شد که از سوی معاون اول رئیس جمهور این موارد مورد پیگیری قرار گیرد.

مأموریت‌گرایی مراکز پژوهشی برای تولید ملزومات حوزه سلامت در دستور کار قرار دارد
محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد بر هدفمندی و تمرکز فعالیت در جهت تولید محصولات حوزه سلامت در راستای ایجاد ارتباط بین صنعت با دانشگاه و مسأله محوری تحقیقات تأکید کرد و گفت: مأموریت‌گرایی مراکز پژوهشی در جهت تولید محصولات و ملزومات حوزه سلامت کشور، از سیاست‌های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال جاری است.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهمترین اخبار آموزش اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، محمد حسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از خانواده محترم داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با تأکید بر اینکه والدین گرامی و به ویژه داوطلبان عزیز باید مراقب باشند  تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند، گفت: لازم است داوطلبان  هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به  دست این افراد  سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها  که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری  که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف 1 تا 10سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان  با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای  ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور  است با تمام توان پای کار هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتشار سوالات کنکور 2 ساعت پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش: فقط یک صفحه از سوالات کنکور منتشر شد/ متقلب را دستگیر کردیم

دیگر خبرها

  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید