Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:12:33 GMT

حراج جنجالی‌ترین لپ‌تاپ جهان +عکس

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۱۶۸۸

حراج جنجالی‌ترین لپ‌تاپ جهان +عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای سال میلادی جاری یک موسسه امنیت سایبری موسوم به Deep Instinct یک لپ‌تاپ قدیمی سامسونگ را که بیش از 10 سال از عمر آن می‌گذشت در اختیار یک هنرمند آنلاین به نام «گو او دونگ» قرار داد تا آن را به خطرناک‌ترین لپ‌تاپ جهان تبدیل کند.

برای این منظور 6 مورد از خطرناک‌ترین ویروس‌های کامپیوتری جهان روی این لپ‌تاپ مدل 2008 نصب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه انجام این کار حدود 10 هزار دلار بود که بخش عمده آن صرف نصب دیوار آتش و جدا سازی این لپ‌تاپ از سایر کامپیوترها و شبکه‌های کامپیوتری شد تا ویروس‌های موجود در آن امکان انتشار در شبکه‌های غیرایمن مانند اینترنت را نداشته باشند.

درون این لپ‌تاپ ویروس‌هایی نصب شده‌اند که روی هم بیش از 95 میلیارد دلار خسارت در جهان به بار آوردند. این ویروس‌ها عبارتند از:
1- ویروس I Love You که از طریق ایمیل منتشر شده و 15 میلیارد دلار خسارت ایجاد کرد.

2- ویروس MyDoom که توسط هرزنامه‌نویسان روسی منتشر شد و 38 میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

3- ویروس SoBig که در واقع یک کرم و تروجان است که از طریق ایمیل منتشر شد و 37 میلیارد دلار خسارت به همراه داشت.

4- ویروس WannaCry که یک باج‌افزار بسیار خطرناک است که در مجموع 4 میلیارد و 100 میلیون دلار خسارت در 150 کشور ایجاد کرد.

5- ویروس DarkTequila که عموما کاربران آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار داد و اطلاعات حساب‌های بانکی آن‌ها را به سرقت برد. این ویروس میلیون‌ها دلار خسارت ایجاد کرد.

6- ویروس BlackEnergy که در یک حمله سایبری در سال 2015 میلادی موجب قطع برق در مقیاس وسیع در کشور اوکراین شد.

با توجه به خطراتی که این ویروس‌ها برای شبکه‌های کامپیوتری و کاربران دارند، این لپ‌تاپ خطرناک با شرایط ویژه‌ای به فروش می‌رسد. بر اساس اعلامیه فروش این لپ‌تاپ، استفاده از ویروس‌های موجود در آن در خاک آمریکا ممنوع است، خریدار از وجود خطرات امنیتی بالقوه این ابزار اطلاع کامل دارد و با ارائه پیشنهاد موافقت می‌کند که آن را به عنوان یک اثر هنری یا برای مقاصد آموزشی و آکادمیک خریداری می‌کند و قصد انتشار هیچ‌یک از ویروس‌ها را ندارد.

در هنگام ارسال لپ تاپ برای خریدار، تمامی قابلیت‌های اتصال به اینترنت و پورت‌های موجود در لپ‌تاپ به طور موثر مسدود خواهد شد.

به گفته متخصصان با وجود اینکه می‌توان این لپ تاپ را مجددا برای حمله‌های سایبری به شبکه‌ها و انتشار ویرورس‌ها آماده‌سازی کرد، شرایط فروش آن با مقررات فعلی کاملا انطباق دارد.

اکنون این لپ‌تاپ که با عنوان «پایداری هرج و مرج» برچسب‌گذاری شده، در یک حراج آنلاین در نیویورک برای فروش تا روز دوشنبه عرضه و صدها پیشنهاد خرید برای آن ارائه شده است و اکنون بالاترین قیمت پیشنهادی برای این لپ‌تاپ به بیش از 1.1 میلیون دلار رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

حراج خطرناک‌ترین لپ‌تاپ جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها جنجالی ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین