Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@23:10:13 GMT

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۸۵۳

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است

امام جمعه سیراف بیان کرد: این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف با مصاحبه با خبرنگار سپاس گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

وی ادامه داد:این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری درباره فضایلت های شب قدرافزود:هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری از اعمال شب قدربیان کرد: شب قدر اعمالی دارد که از اعمال مشترک شبهای قدر را می توان به غسل  و دو رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره حمد، هفت مرتبه توحید خوانده و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگوید، أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَیْهِ  در روایت نبوى است که از جاى برنخیزد تا خدا او و پدر و مادرش را بیامرزد.

امام جمعه بندر سیراف در پایان به برنامه های شب های قدر در بندر سیراف اشاره کرد: با حضور مبلغان در شهر سیراف علاوه بر اینکه هر شب در حسینیه های سیراف مراسم جزء خوانی ، تفسیر، قرائت دعای افتتاح و سخنرانی از همان شب اول رمضان برپا شده است و شب های قدر به صورت ویژه مردم با شب زنده داری و قرائت دعای جوشن کبیر،ابوحمزه ثمالی،مناجات امیرالمومنین در مسجد کوفه و دعای قرآن به سر تا سحر با خداوند متعال مناجات می کنند.و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مراسم افطاری و شام همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در محل برگزاری نماز جمعه بندر سیراف (حسینیه امام خمینی ره ) با دعوت از عموم مردم برگزار می شود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است