Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:57:26 GMT

ملت ایران آماده قطع دست هر متجاوزی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۹۳۰

ملت ایران آماده قطع دست هر متجاوزی است

قم - ایرنا - خطیب نماز جمعه قم گفت: ملت ایران جنگ طلب نیست اما برای قطع دست متجاوزان آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس، افزود: ما ملت مسلمان و صلح طلب ایران، هیچ گاه جنگ طلب نبوده و نیستیم، اما امروز مصمم تر و دشمن شناس تر از گذشته آماده ایم رسالت تاریخی خود را به انجام رسانیم و دست هر متجاوزی که قصد ماجراجویی در منطقه را دارد، قطع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر، بیان کرد: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 61، نقطه عطف جنگ تحمیلی بود که در جریان آن مستکبران و همراهان آنان در منطقه سیلی سختی از نظام اسلامی و ملت ایران خوردند که نباید آن را فراموش کنند.
وی گفت: جنگ تحمیلی علیه ملت ایران استثنایی ترین جنگ در عصر جهان دوقطبی معاصر بود، همه جنگ های منطقه ای در این زمان به صورت نیابتی از جانب دو قطب شرق و غرب صورت می گرفت، اما در جنگ تحمیلی ، ایران اسلمی یک طرف و در طرف دیگر شرق و غرب به صورت هماهنگ حضور داشتند.
آیت الله سعیدی گفت: دفاع مقدس یکی از سخت ترین آزمون های شجاعت و مقاومت ملت ایران بود که ایستادگی مردم ما در برابر تهاجمی بزرگ و جهانی را نشان و درسی بزرگ به دشمنان داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان بیان کرد: از دولتمردان و همه مسئولان کشور می خواهیم در این جنگ اقتصادی با تدبیر و برنامه ریزی و حمایت از متخصصان وتولید کنندگان داخلی و جوانان انقلابی، محاصره اقتصادی دشمن را بشکنند و به جهان نشان دهند ملت ایران برای عبور از این شرایط راه های زیادی دارد و با وجود قطع صادارت نقت می تواند به شکوفایی اقتصاد خود ادامه دهد.
وی همچنین ضمن قدردانی از اقدامات انقلابی و ارزشمند قوه قضایی برای سالم سازی محیط فعالیت های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور، افزود: از قوه قضائیه می خواهیم با اخلالگران و مفسدانی که به دنبال ایجاد راه نفوذ دشمن و ورود آن به عرصه های یاد شده هستند، با جدیت برخورد کنند.
خطیب نماز جمعه قم گفت: تیم اقتصادی دولت باید منسجم ترعمل کند چرا که در حال حاضر قیمت ها در بازار نابسامان است و مردم انتظار فعالیت بیشتر در این زمینه را دارند،البته نقش خود مردم نیز در این زمینه بسیار مهم است.
وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان کشور، بیان کرد: ایشان در این دیدار مسیر پیشرفت کلی نظام را در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین فرمودند و با ارائه راهکارهای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور از آنان خواستند در این حرکت بیش از پیش نقش آفرین باشند.
آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت روز قدس، گفت: روز قدس و راهپیمایی آن، دارای اهمیت ویژه است، در این روز مردم مسلمان ایران در بهترین ایام و زمان ها با زبان روزه به یکی از وصایای مهم مولای متقیان حضرت علی(ع) مبنی بر حمایت از مظلوم در برابر ظالم عمل می کنند.
وی افزود: امروز صهیونیست ها بدترین و شرورترین دشمن مسلمانان هستند، این ها نه تنها در سرزمین های اشغالی بلکه در سراسر جهان به ظلم و جنایت می پردازند.
وی ادامه داد: امام راحل از همه مسلمانان خواستند در روز قدس همزمان با مردم ایران علیه صهیونیست ها فریاد برآوردند و ملت مظلوم فلسطین را یاری کنند؛ رژیم صهیونیستی بداند که مسلمان مصمم اند تا براندازی این جنانیتکاران از پای ننشینند.
خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رعایت ارزش های فرهنگی در شهر کریمه اهل بیت(ع)، گفت: همه می دانیم که قم حرم اهل بیت(ع) مرکز حوزه های علمیه و حضور مراجع تقلید و خاستگاه انقلاب اسلامی است؛ امروز دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن این جایگاه مهم و از بین بردن ارزش های دینی در قم برنامه ریزی گسترده ای دارند و در حال اجرای نقشه شوم خود میان نوجوانان، جوانان و خانواده ها هستند.
وی افزود: برای مقابله با این توطئه شوم، مردم، مسئولان و خانواده های قمی باید در صحنه دفاع از ارزش های اسلامی حاضر باشند؛ آنچه از جوانان غیرتمند قمی انتظار می رود این است که ضمن حفظ خود و خانواده هایشان، مقابله منسجم و هماهنگی با این مفاسد داشته باشند و کانون های آن را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کنند.
وی ادامه داد: مراجع قانونی هم باید با قدرت جلوی این مفسدان را بگیرند و لانه های فساد را متلاشی کنند و درس عبرت آموز به همه توطئه گران بدهند که مردم قم تحمل مفسدان فرهنگی و اخلاقی را ندارند.
آیت الله سعیدی گفت: در مساله امر به معروف و نهی از منکر تنها صحبت از زبان نرم نیست، بلکه نظام اسلامی در مواقعی که صلاح است از ابزار قدرت استفاده می کند تا گردن کشان را رام کند.
وی در ادامه با اشاره به این که دعا و مناجات با خدا راه رهایی از مشکلات است، افزود: همراه شدن شب های احیا با یاد و ذکر نام حضرت علی (ع) جای دقت دارد، گویی خداوند متعال در نظر داشته شخصیت بزرگی همچون مولای متقیان در این شب ها برای مردم شفاعت کند.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آيت الله سعيدي نماز جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل؛ بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه ، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

کد خبر 6090934

دیگر خبرها

  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی