Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رؤسای سه کمیته روابط خارجی، نیروهای مسلح و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، روز ۱۶ ماه مه سال جاری از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در خواست کرده بودند تا از وزارت امور خارجه توضیحات و اسنادی در ضرب‌الاجلی تعیین شده ارائه کند.

این درخواست به مقاله‌ای از رویترز در تاریخ ۱۷ ماه مه اشاره داشت که در آن شرح داده شده بود، چگونه گزارش سالانه دولت به کنگره درباره پایبندی جهانی به معاهده بین‌المللی کنترل تسلیحاتی موجب ایجاد اختلاف میان آژانس‌های اطلاعاتی و برخی مقامات وزارت امور خارجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع مطلع، برخی مقامات نگران بودند که این سند به ارزیابی‌های علیه ایران جنبه سیاسی داده و در آن انحراف ایجاد می‌کرد.

یک مقام آمریکایی که از این موضوع باخبر بود و می‌خواست نامش فاش نشود گفت که رؤسای این کمیته‌ها به یک جلسه توجیهی درباره «پایبندی به توافق‌های کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه و خلع تسلیحات هسته‌ای و اجرای آن‌ها» که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و برخی متخصصان دیگر برگزار می‌شد، دعوت شده بودند.

وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست ارائه توضیحات در زمان تعیین شده‌، پاسخ نداد.

در نامه ۱۶ ماه مه رؤسای این سه کمیته به مایک پمپئو، «به شدت ابراز نگرانی شده بود» که گزارش کنترل تسلیحاتی ممکن بوده است از سوی مخالفان سیاسی «بدون اعتنا به اطلاعات و یا انحراف در مفهوم آن» ارائه شده باشد.

آن‌ها همچنین اظهار کردند که وزارت امور خارجه آمریکا قانونا باید «یک گزارش تفصیلی» درباره پایبندی آمریکا و کشورهای دیگر به معاهده‌های بین‌المللی کنترل تسلیحاتی ارائه کند.

در عوض آن‌ها نوشتند که گزارش امسال تنها ۱۲ صفحه بود که «هیچ تحلیل بامعنایی» درباره پایبندی آمریکا و روسیه به چنین معاهده‌هایی نداشته و «تا حد زیادی دربرگیرنده فرضیه و نظریه بود».

دولت ترامپ با تکیه بر سیاست جنگ‌طلبانه افراد تندرو در کابینه خود مانند جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور، یک جنگ روانی در منطقه به راه انداخته است که صلح و ثبات در منطقه را مورد هدف قرار می‌دهد و خود آن را دستاویز بسیاری از رویکردهای مداخله‌جویانه در امور منطقه و همچنین اتهام زنی‌ها به ایران قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مایک پمپئو کنگره آمریکا سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ايران آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران