Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

54 درصد از بودجه شهرداری شهر قدس برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافتگلستان| کمک مالی 100 میلیون تومانی به تیم والیبال شهرداری گنبدکاووسدیون بانکی شهرداری اردبیل با فروش اموال غیرمنقول تسویه می‌شود

اصل ماجرا چیست؟

چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک پیرمرد دست‌فروش روی کاپوت خودروی شهرداری نشسته و قصد جلوگیری از بردن اموالش توسط ماموران شهرداری شیروان را داشت. گویا ماموران بر اساس وظایف قانونی خود قصد جمع‌آوری بساط غیرقانونی پیرمرد را داشته و دست‌فروش شیروانی نیز از ترس از دست دادن وسایل و ممانعت از این اقدام٬ بر کاپوت خودرو سوار شده بود.

ماجرا آن جا جالب‌تر می‌شود که وی با نشستن روی کاپوت خودرو از ماموران شهرداری می‌خواهد وسایلش را جمع نکنند ولی ماموران شهرداری بدون توجه به این حرکت٬ به مسیر خود ادامه داده و چند متری پیرمرد دست‌فروش را روی کاپوت خودرو در شهر می‌چرخانند.

انتشار این تصاویر در فضای مجازی٬ موجی از واکنش‌ها را در پی داشت تا آن‌جا که شهردار شیروان روز گذشته در نشست خبری از برخورد با عوامل این قصور خبر داد.

شهردار شیروان اظهار داشت: مطمئناً اتفاقی که در این رابطه رخ داده مورد تاسف همگان است و بررسی‌های لازم نیز در این زمینه انجام و در نهایت راننده سد معبر توبیخ شد.

با راننده خاطی برخورد می‌شود

شاهرخی در تشریح این اتفاق افزود: متاسفانه فردی بر خلاف قانون اقدام به سد معبر و دست فروشی در داخل خیابان اصلی شهر نموده بود که با وجود چندین بار تذکر ماموران سد معبر از جمع آوری بساط خود خودداری می‌کند و در نهایت ماموران شهرداری طبق قانون و در جهت پیشگیری از بروز حادثه و جلوگیری از تعرض به حقوق دیگر شهروندان و کسبه نسبت به جمع آوری بساط این فرد اقدام می‌کنند که این فرد متخلف در حالی که خودروی شهرداری در حرکت بوده در جهت جلوگیری از انتقال وسایل خود به انبار شهرداری، سوار کاپوت خودروی در حال حرکت می شود.

وی افدامه داد: راننده نیز در دو راهی این مسئله که چه کاری انجام دهد در اقدامی که به زعم ما غلط بوده به حرکت آهسته خود با این استدلال که توقفش در وسط خیابان می‌تواند حادثه ساز شود تا چندین متر ادامه و متخلف را چندین متر جلوتر تحویل پلیس می‌دهد که پلیس نیز با گرفتن تعهد وی را آزاد می‌کند.

شاهرخی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات در حوزه شهری که با شکایت‌های زیادی از طرف شهروندان نیز روبروست، مسئله سد معبر است که گاها منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری نیز شده و شهرداری طبق قانون موظف به جمع آوری و رفع سد معبر است که در مواردی با مقاومت فرد متخلف روبرو می شود.

ضرب‌الاجل 48 ساعته استاندار

در پی انتشار این فیلم، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی به فرماندار شهرستان شیروان دستور داد ظرف 48 ساعت با خاطیان برخورد جدی داشته باشد.

در نامه استاندار خراسان شمالی آمده است: مقتضی است ظرف 48 ساعت آینده موضوع بررسی و نسبت به برخورد قانونی با ماموران متخلف ، اقدام لازم به عمل آید و نسبت به دلجویی از شهروند محترم و تکریم ایشان اقدام گردد.

همچنین در این نامه به تامین نیازمندی‌های این شهروند محترم به عنوان یک تکلیف بر عهده مسولان آن شهرستان تاکید شده و خواستار توضیح شهردار شیروان ضمن توبیخ توسط فرماندار شهرستان تاکید شده و در ادامه آمده است: تمهیدات لازم را جهت از بین بردن این گونه اتفاقات به عمل آورده و جنابعالی با نظارت بیشتر بر امور شهرداری، گزارش اقدامات انجام گرفته را به شیوه مطلوبی به شهروندان اطلاع رسانی نمائید.

انتهای پیام/ ز

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری