Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان فتح خرمشهر را نماد ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گرایی با تکیه بر گفتمان مقاومت دانست و نکاتی هم به مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به تقوای الهی و رعایت نظم و مقررات از شهید دوران دفاع مقدس روحانی مجاهد و مبارز شیخ عباس شیرازی یاد کرد که در چنین روزی به شهادت رسید و بیان کرد: سوم خرداد یادآور حماسه جاودانه خرمشهر و بیرون کردن بعثی ها از این شهر است همچنین ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گرایی آن هم با گفتمان مقاومت است؛ همیشه مقاومت جواب می دهد باید به امر مقاومت بها بدهیم مقاومت به منزله زنده ماندن و حیات بشریت است، مقاومت حرف اول را می زند و امروز هم دشمنان در برابر مقاومت قرار گرفتند و هیچ سلاحی در برابر مقاومت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی افزود: تجهیزات نظامی و امکاناتی که دشمنان در اختیار دارند در برابر مقاومت کشورهای اسلامی نظیر فلسطین و غزه ناچیز است ملت  غزه با 1.5 میلیون جمعیت می تواند در برابر اسرائیل که تا بن دندان مسلح است مقاومت کند زیرا مقاومت را دارد؛ مقاومت سلاح برنده دارند سوریه، یمن مظلوم فقیر و ... توانسته اند با مقاومت کارایی داشته باشند لذا مقاومت باعث شد خرمشهر آزاد شود و امروز برخی از کشورهای اسلامی دارای چنین تجهیزاتی هستند که دشمن خود را به عجز درآورند و جبهه مقاومت رو به جلو است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان ایام ضربت خوردن امیرمومنان را تسلیت گفت و  تصریح کرد: در درک ایام لیله القدر باید تلاش کرد؛ این شب ها از هزار ماه عبادت برای ما بیشتر فیوضات دارد سرنوشت یک ساله را در زندگی فرد تعیین می کند؛ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آغاز  سال حساب اعمال ما شب قدر است و در آن شب برنامه سال آینده هر فردی نوشته می شود، مساجد و تکایا احیا را به خوبی برگزار کنند و از کارهایی که تاثیری ندارند اجتناب شود، خواندن قرآن با تدبر را سرلوحه قرار دهید.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای لازم در این شب ها استماع سخن و نشستن پای منبر، پند گرفتن و وعظ شنیدن است که امروز نیاز جامعه است و دوای خنثی کردن هجمه های تبلیغاتی است؛ قرآن اگر در سینه ها و قلب و زندگی روزمره ما قرار گیرد موثر و مفید خواهد بود قرآن نازل نشده که فقط بالای سر بگیریم و در مسافرت ها و یا برای زوج های جوان و ... از آن یاد کنیم، هدف قرآن  این است در زندگی ها تاثیر گذار باشد و دیده شود لذا از قرآن بیشتر بهره بگیرید.

 

 

 

رمضانی پور به برنامه هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: راهبرد جدید هسته ای در کشور به جوانان تحصیلکرده روحیه می دهد و در خارج هم نشان دادیم که می توانیم، مسئولان برنامه های هسته ای، واقعیات را بیان کنند نه اینکه آمار های غیرواقعی  برجام را بگویند اگر صادقانه بگویند به سرمایه عظیم خواهیم  رسید.

 

 

وی به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: مسئولان امر توجه و عمل کنند و از یک گوش نشنوند و از گوش دیگر بیرون کنند، از دشمن هم نترسید گرچه دشمن را نباید دست کم بگیریم چون مکر و توطئه دارند اما نترسید دشمن باید از ما بترسند؛ اسلام دست برتر را دارد.

 

 

 

رمضانی پور خاطرنشان کرد: امسال آخرین سال مجلس دهم شورای اسلامی است لازم است این مجلس کارهایی که در رفع تنگدستی و معیشت مردم کرده توضیح دهد و اگر کوتاهی کردند باز توضیح دهند؛ جوانانی هستند در حسرت داشتن یک شغل ساده که عمرشان را سپری می کنند همچنین در مورد ازدواج جوانان که سن ازدواج هم بالا رفته است، نظام و دولت بستر را باید فراهم می کرد تا جوان در 23 سالگی تشکیل زندگی دهد و مردها و زنانی که در سن بالا ازدواج کنند انچنان توانایی و حوصله داشتن فرزند را نخواهند داشت لذا بستر ازدواج را باید فراهم کرد؛ اگر دولت فکر و تدابیری برای رفع تنگناهای  معیشتی نداشت چرا مجلس برنامه ای برای دولت نگذاشت؟ چرا چند وزیر را قرار بود استیضاح کند چه شد که برگشتند چه مصلحتی ایجاد شد که وزیران را استیضاح نکردند؟ باید توضیح دهند؛ مجلسیان برای دو سه روز اینده که انتخابات هیئت ریسه مجلس است از چند هفته قبل جلسه دارند به جای اینکه به این کارها بپردازید به کارهای اساسی بپردازید.

 

 

 

وی به لغو استانی شدن انتخابات اشاره و بیان کرد: برای استانی کردن انتخابات که مغایر با شرع مقدس اسلام است وقت گذاشتید برای چه وقت ملت را صرف این امر بیهوده کردید که دست مردم از نماینده شان کوتاه شود و لابی های ثروت به مجلس ورود پیدا کنند؟! امیدوارم این طرح به زباله دان برود و مجلسی که از کف جامعه انتخاب می شود مجلسی قوی و کارامد که به درد ملت برسند و درد زندگی مردم را درک کنند ایجاد شود؛ درد فقر، گرسنگی و نپوشیدن و ازدواج نکردن را نماینده باید درک کنند و وزرایی برای رئیس جمهور انتخاب کنند که درد جامعه را داشته باشند نه وزیر پولدار مرفه برای رئیس جمهور انتخاب می کنند کسی که ثروت او هزاران میلیارد است به درد جامعه می خورد؟!

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: رئیس جمهور وزیری را پیشنهاد و معرفی می کند مجلس مقصر است مجلس می توانست رای ندهد مردم هوشمندانه عمل کنید و امیدواریم که به آن عمل شود؛ اشرافی گری بلایی برای کشور است در برخی جاها در بدنه دولت ایجاد شده و باید رفع شود خطر اشرافی گری را رهبری متذکر شدند.

 

 

 

وی یادآور شد: دغدغه اصلی رهبری معیشت مردم است و بارها بیان کردند و در جمع دانشجویان اخیرا فرمودند: دروغی بود درباره برجام که گفتند زیر نظر رهبر است و دروغ دیگری می گویند که بحث معیشت به دست رهبری است، بنای رهبری مداخله در مسایل اجرایی کشور نیست و اگر ضربه ای بخواهد به انقلاب وارد شود رهبر وارد می شود برخی می گویند اگر با آمریکا مذاکره کنیم وضع و معیشتمان خوب می شود خاک بر سر این تفکر و اوف به آن؛ لذا در خصوص جوانان فرمودند از بچه های دانشجو انتظار دارم که خودجوش کار کنند و فرمودند دولت جوان دلسوز باید بر سر کار بیاید و برای انجام کار تعهد داشته باشد.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد روزه اولی ها ماه مبارک رمضان مجلس دختران روزه اولی خطبه نماز جمعه خسارت سیل رمضان مشکلات معیشتی انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است